تسهیل در امور صادرکنندگان، برنامه اولویت دار وزارت امور خارجه است

اراک - ایرنا - نماینده وزارت امور خارجه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی گفت: تسهیل در امور صادرکنندگان فعالان اقتصادی، برنامه اولویت دار وزارت امور خارجه است.

" علیرضا محمودی" عصر پنجشنبه در محل میز خدمت ارتباطات مردمی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: میز ارتباطات مردمی در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استانها تشکیل و نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها حضور دارند و طی ۲ روز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر آماده پاسخگویی و ارائه خدمات و رسیدگی به دغدغه‌ها، مطالبات و درخواست‌های شهروندان است.

وی تاکید کرد: نمایندگان وزارت امور خارجه، پیگیر موضوعات کنسولی و مشکلات مراجعان در زمینه‌های مختلف اعم از مسائل مرتبط با دانشجویان ایرانی خارج از کشور، همچنین رسیدگی به وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور، در مراجعه خانواده‌های آنان هستند.

نماینده وزارت امور خارجه در سفر هیات دولت به استان مرکزی اظهار داشت: این وزارتخانه علاوه بر پیگیری موضوعات در حوزه کنسولی به مباحث اقتصادی برخی واحدهای تولیدی که تمایل به فعالیت در خارج از کشور و کمک و تسهیل امور مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و معرفی آنها از طریق سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در کشورهای همسایه نیز می‌پردازد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این میز خدمت، وزارت امور خارجه آماده گفت وگو درخصوص تقویت ارتباط مراکز علمی و پژوهشی استان با وزارت امورخارجه است همچنین نماینده وزارت امورخارجه با حضور در میز ارتباط مردمی آماده است تا به سوالات مربوط به وزارت امور خارجه پاسخ دهد.

محمودی ادامه داد: در ۲۷ استان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه فعال است در این استانها امور مربوط به هماهنگی فعالیت‌های اقتصادی، کنسولی انجام می‌شود؛ اکنون در استان مرکزی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه دایر نیست، اما با تعامل و هماهنگی استانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه میزبان استقرار وزارت متبوع است تا پذیرای مراجعان ارجمند در سفر ریاست محترم جمهوری باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha