عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در جزیره قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در مساحتی بیش از ۲۳۵ هزار متر مربع عصر پنجشنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۱) با شعار کلیدی (قشم در مسیر توسعه، ایران قوی - دولت مردمی) با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه شهرستان قشم و تنی چند از مسوولین استانی و شهرستانی در روستای گوری این جزیره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار فتح الهی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان جزیره قشم اظهار داشت: خدا را شاکر و سپاسگزارم از اینکه این توفیق حاصل شد که امروز در کنار مردم روستای گوری سرزمین آب و آفتاب کلنگ یک کار خیر را برای ساخت مسکن مردم و جوانان نگین خلیج فارس به زمین بزنیم.

وی ادامه داد: تلاش های تیم اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن استان هرمزگان و شهرستان قشم، دهیاران و بخشدار مرکزی برای به نتیجه رساندن این طرح، قابل تقدیر است.

عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در جزیره قشم آغاز شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ما در اجرای این طرح بنا بر واگذاری زمین نداریم، بلکه بنای ما بر خانه دار کردن جوانان و مردم منطقه است، گفت: جوانان این جزیره ۲ حق اصلی بر گردن حاکمیت و دولت دارند و من قول و عده داده ام و ان شاء الله تا زمانی که در مسوولیت هستم، نخست بحث مسکن جوانان جزیره و دوم بحث اشتغال آنان را حل می کنیم، یعنی جوانان در جزیره نباید دغدغه این ۲ موضوع را داشته باشند.

فتح الهی توضیح داد: مسکن یکی از وعده های اصلی رییس جمهور بود که رییس دولت سیزدهم قول آن را به مردم دادند و ما در جزیره قشم در شرایط مناسبی این کار را انجام می دهیم، طرح به این شکل است که حداقل قطعات پیش بینی شده برای جوانان روستاها و شهرهای جزیره قشم ۲۵۰ متر زمین است.

عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در جزیره قشم آغاز شد

وی اضافه کرد: منتهی ما زمین را تا زمانی که ساختمان آن تکمیل و پایان کار بگیرد واگذاری نمی کنیم، اما بعد از این مراحل ما زمین را به نام همان دارنده و واگذارنده اولیه می زنیم، ما قیمت زمین را به صفر رساندیم و مردم و جوانان بابت زمین پولی را پرداخت نمی کنند و بابت هزینه های ساخت زمین هم با هماهنگی های که با بنیاد مسکن انجام شده تا مرحله سفت کاری بنا آن را با تسهیلات کم بهره ان شاء الله انجام می دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آن بخشی که ممکن است بعضی از جوانان توانایی داشته باشند و خودشان مسکن را بسازند و نیازی به تسهیلات ندارند بلافاصله بعد از اینکه امروز ما از خدمت شما مرخص شدیم آنان می توانند پروانه های ساخت را دریافت و کار ساختمانی را شروع کنند و آن افرادی هم که نیاز دارند که تسهیلات بانکی دریافت کنند ما با بنیاد مسکن هماهنگی کردیم که این افراد تشکیل پرونده می شود و تسهیلات بانکی آنها را تا مرحله سفت کاری انجام می دهیم.

عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در جزیره قشم آغاز شد

وی افزود: ما طرح ها و نقشه های اولیه را در سازمان منطقه آزاد قشم تهیه کرده ایم که آنها در اختیار افراد در حال ساخت مسکن قرار می دهیم، همچنین پیمانکاران که انتخاب می شوند برای ساخت این مسکن ها نقشه ها را در اختیار دارند و بر مبنای آن می تواند ساختمان ها را بسازند، ان شاء الله که به سرعت در آینده ای نزدیک و در مراحل افتتاح و تحویل این خانه ها در خدمت مردم جزیره قشم باشیم.

فتح الهی اظهار داشت: این کار هم از غرب جزیره شروع شده یک مقداری هماهنگی ها طول می کشد این فاصله ای که بین باسعیدو تا روستای گوری افتاد مورد نظر ما نبود ما بنا داریم ان شاء الله حدود هر ۲ هفته یک تعدادی از روستاها را و شهرها را به سمت بخش مرکزی و بخش شرقی جزیره حرکت کنیم، ان شاء الله که خداوند کمک کند به سرعت همه واگذاری ها و همه شهرهای ما در کل جزیره را انجام بدهیم و آماده شود تا مردم و جوانان کار را شروع و مسکن های خود را بسازند.

عملیات اجرایی احداث ۴۹۹ واحد مسکن جوانان در جزیره قشم آغاز شد

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم گفت: هر اقدامی که به افزایش روحیه امید در مردم کمک کند، خیر است و بخشی از خوشبختی دنیوی مردم توسط این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن تامین می شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این آیین اظهار داشت: بهره مند کردن جوانان از حق مسکن در شرایط اقتصادی حاکم، کاری بسیار ارزنده ای است.

شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل‌ سنت جنوب کشور در این مراسم افزود: امروز شاهد تحقق آرزوی جوانان قشم به عنوان ستون های جامعه جزیره با این اقدام شایسته هستیم.

کلنگ‌ ساخت ۴۹۹ واحد پروژه مسکن جوانان در هشت روستای گوری، مرادی، گوران، دوستکو، درکو، چاهو غربی، چاهو شرقی و باسعیدو(مرحله دوم) جزیره قشم با حضور افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم،  احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه دینی بندرلنگه، سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، سعید کمالی مدیر بنیاد مسکن شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مسوولان شهرستان در روستای گوری بر زمین زده شد.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران و منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha