گزارش تفریغ بودجه یک گام اساسی برای اصلاح ساختار مالی است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: تهیه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه به ارتقاء بهره وری کمک می کند و یک گام اساسی جهت اصلاح و ساختار بودجه سنوات آتی به شمار می رود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دیوان محاسبات لرستان، مظفر جمالی نژاد اظهار کرد: دیوان محاسبات کشور در دوره جدید صاحب یک رکورد تاریخی شد و گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۶ ماه زودتر از مهلت مقرر تدوین شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه کشور در انطباق با اصل ۵۵ قانون اساسی تهیه و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

جمالی نژاد گفت: از مهمترین اثرات زود هنگام این گزارش ارتقاء بهره وری و اثربخش کردن تصمیمات جهت قانون گذاری و ریل گذاری کشور است و یک گام اساسی جهت اصلاح و ساختار بودجه سنوات آتی به شمار می رود.

مدیر کل دیوان محاسبات استان لرستان اظهار کرد: ارائه سریع این گزارش با عارضه یابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت قانون بودجه سنوات قبل، به نظام حقوقی و قانون گذاری کشور کمک و نواقصات و چالش‌های نظام مالی ، محاسباتی و اجرایی کشور را برطرف می کند.

جمالی نژاد افزود: این گزارش تقویت و انسجام نظام مالیه عمومی و کارآمد سازی آن را به دنبال دارد و فرصت مناسب را جهت بهبود و اصلاح امور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می دهد.

وی گفت: علاوه بر ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، در راستای نظارت مستمر و سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور و ابلاغی رئیس کل ، گزارش نظارت مستمر بر اجرای قانون بودجه در مقاطع دو ماهه به عنوان یک اولویت در سال ۱۴۰۱ دنبال می شود.

وی ادامه داد: تاکنون گزارش دو ماهه اول سال جاری تهیه و ارائه شده و گزارش چهار ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۴۰۱ در دست بررسی و تدوین می باشد که در کنار ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ می تواند، مسیر بهبود و اصلاح نظام مالی و اجرایی کشور را بیش از پیش تسهیل کرده و به توسعه، پیشرفت بهتر و سریعتر کشور کمک کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha