۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84829141
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

همایش لیلاخ شناسی در دهگلان با معرفی برترین ها پایان یافت

سنندج- ایرنا- همایش ۲ روزه علمی لیلاخ شناسی عصر پنجشنبه با تجلیل از نفرات و مقالات برگزیده در دهگلان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اختتامیه لیلاخ شناسی عصر روز پنجشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرماندار شهرستان دهگلان و جمعی از اساتید هئیت علمی پژوهشکده کردستان شناسی و دانشگاه های فرهنگیان، پیام نور و عملی کاربردی در دهگلان  برگزار شد.

 دبیر همایش لیلاخ شناسی شهرستان دهگلان گفت: در این همایش ۴۰مقاله برتر به دبیرخانه همایش ارسال شده بود با نظر هیات داوران ۱۰ مقاله به مرحله نهایی راه یافت.  

حسن محمدی با اشاره به اینکه این همایش  به مدت ۲ روز در روزهای ۲۹ و ۳۰تیر ماه برگزار شد، افزود: سه پنل  تخصصی شامل منابع آب و اقتصاد کشاورزی، تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی، زبان و ادبیات و فولکلور در این همایش تشکیل شد و در آن پژوهشگران مقالات خود را ارائه کردند.  

در آیین اختتامیه همایش لیلاخ شناسی از  کتاب ‌ڕ‌اسی ناوچەی لەیلاخ نوشته ابراهیم احمدی از نویسنده های منطقه لیلاخ، رونمایی شد.

برپایی نمایشگاه های توانمندی های محلی و سنتی و عکس از دیگر برنامه های این همایش بود که مورد استقبال چشمگیر مردم منطقه قرار گرفت.  

به گفته مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان، همایش لیلاخ شناسی در تقویم برنامه های سالانه وزارت ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

 در پایان این مراسم از هفت مقاله برتر و  سه مقاله برگزیده  با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha