بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به پیشرفت ۵۵ درصدی رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، پیش‌بینی کرد عملیات بازسازی تا پایان شهریور تکمیل شود.

فرشید ریاحی سامانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی واحدهای زلزله‌زده که نیازمند بازسازی بوده تخریب و عملیات نوسازی در حال انجام است که تاکنون برای ۴۱۰ واحد اسکلت نصب شده، ۳۰۰ واحد به مرحله احداث سقف رسیده و برای نزدیک به ۳۰۰ واحد مسکونی نیز دیوارچینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات تعمیر برای بیش از ۸۵ درصد واحدهایی که نیازمند تعمیر بوده انجام شده است و حدود ۱۵ درصد باقی مانده نیز با مشارکت اهالی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی شهرستان کوهرنگ تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدتی در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای روستایی دارد، تصریح کرد: تاکنون ۵۲ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده است و پیش‌بینی می‌شود با تسهیلاتی که دولت در همین رابطه درنظر گرفته است بتوان در ادامه واحدهای بیشتری را مقاوم‌سازی کرد.

ریاحی خاطرنشان کرد: اعطای ۲۰۰ میلیون تسهیلات مسکن روستایی که به دستور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن مصوب شده و در انتظار ابلاغ قرار دارد یک فرصت استثنایی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی است.

وی با بیان اینکه سهمیه سالانه استان در بخش مقاوم‌سازی واحدهای روستایی سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد مسکونی است، افزود: با تحقق این برنامه طی پنج سال آینده باید ۷۰ درصد خانه‌های روستایی در استان مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مهمترین عامل برای اجرای برنامه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی مشارکت مردم و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات است.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر سال ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

پس از آن طبق مصوبه هیات دولت تسهیلات بازسازی برای ۴۹۶ واحد و تسهیلات تعمیر برای سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ تصویب و ابلاغ شد و در قالب تسهیلات معیشتی برای جبران خسارت‌هایی که به وسایل زندگی و معیشت مردم بر اثر وقوع زلزله وارد شد  نیز سه هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات تامین اعتبار شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha