مهدی جمالینژاد روز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه ۱۶ خط ۲ مترو تبریز اظهارکرد: اگر این خرید نهایی شود تبریز در اولویت تخصیص قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز فرسوده است و این ناوگان پیر نمیتواند رضایت مردم را جلب کند، گفت: میزان قابل توجهی اتوبوس جدید از محل قراردادهای دولت و وزارت کشور به شهر تبریز اختصاص مییابد تا شاهد فعالیت بیشتر و بهتر این ناوگان باشیم.
وی با اشاره به حمایتهای وزارت کشور از پروژه مترو تبریز افزود: در حال حاضر نیاز است که وزارت کشور از نظر اوراق مشارکت و یا فاینانس توجه ویژهای به تبریز داشته باشد و قرارگاه نیز با همت کامل پای کار است و شاهد هستیم که همه مدیران دولتی، شهردار و شورا یکصدا مصمم به نتیجه رسیدن مترو هستند و این دوران طلایی شاید دیگر تکرار نشود.
جمالینژاد از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری تبریز در قالب اوراق مشارکت طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز تلاش میکنیم این مبلغ افزایش داشته باشد و فعال شدن فاینانس خط ۲ نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از اقدامات در خط ۱ نهایی شده و این خط فعال است اما نباید از خط ۲ غافل شویم و این خط نیز باید در اولویت برنامهها قرار داشته باشد.
شهردار تبریز هم با بیان اینکه مصمم به اتمام خط ۱ مترو تبریز طی سال جاری هستیم، از آغاز روزشمار اتمام ایستگاههای ۱۴، ۱۳ و ۱۵ خط ۱ خبر داد .
یعقوب هوشیار با تأکید بر ضرورت اختصاص فاینانس ویژه ادامه عملیات عمرانی در خط ۲ مترو تبریز جهت اجرای برنامههای پیشبینی شده، افزود: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته طی دو سال آتی فاز ۱ خط ۲ از مسیر قراملک تا سه راه امین به مرحله بهرهبرداری میرسد.
وی از جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه پروژه مترو تبریز و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه اتوبوسرانی خبر داد و گفت: پیشنهاد ما تخصیص اوراق مشارکت به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ است که امیدواریم با تحقق این مبلغ، شاهد تسریع اجرا در خط ۲ باشیم.
نظر شما