۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84829044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مربی عراقی: توانایی شطرنج بازان ایران بسیار بالا است

مهاباد - ایرنا - مربی عراقی ساکن اقلیم کردستان گفت: توانایی و رنکینگ شطرنج بازان در ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

  «کاوان صابر سعید» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات شطرنج جام مکریان در بوکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر ساله مسابقات زیادی در این رشته در میان سنین مختلف در ایران در استان های مختلف برگزار می شود که این امر باعث افزایش توان بازیکنان شطرنج در ایران شده است.

وی ادامه داد: بازیکنان شطرنج در ایران از سنین بسیار پایین تا بالا از قدرت و توانایی خاصی برخوردار هستند که این امر باعث شده ایران در این رشته از جایگاه خوبی در جهان برخوردار باشد.

این مربی عراقی در خصوص وضعیت شطرنج در عراق و اقلیم کردستان گفت: مسابقات شطرنج در کشور عراق بسیار کم و در سطح پایین برگزار می شود.

کاوان ادامه داد: در کشور عراق هر ۶ ماه یک بار مسابقات شطرنج برگزار می شود که این امر باعث شده این رشته در عراق در سطح پایینی قرار گیرد.

وی در خصوص رنکینگ بازیکنان عراقی اظهار داشت: رنکینگ شطرنج بازان عراق در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ است که معادل ریتینگ، یک هزار و ۸۰۰ شطرنج باز است.

کاوان صابر سعید در خصوص مسابقات شطرنج جام مکریان در بوکان نیز افزود: این دوره از مسابقات شطرنج جام مکریان می تواند شطرنج بازان ایرانی را برای حضور هرچه بهتر در عرصه های بین المللی آماده کند.

به گزارش ایرنا، دومین دوره مسابقات شطرنج سریع، برق آسا (رتید) و آزاد کشور جام «مکریان» با حضور ورزشکاران ایرانی و خارجی از امروز، در بوکان آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha