۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84828841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در شبانه روز گذشته جان سه شهروند کردستانی را گرفت

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پس از حدود ۲ ماه و نیم که هیچ مرگی به دلیل کرونا در استان ثبت نشده بود در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در استان جان باختند.

دکتر فرزام بیدارپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند شیوع کرونا در استان سرعت بسیاری گرفته و تنها در ۴۸ اخیر ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که ۷۲ نفر آنها به شبانه روز گذشته اختصاص دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲ نفر در بخش عمومی و هفت نفر در بخش ویژه بستری هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ورود واریانت جدید اُمیکرون، عادی انگاری اتمام کرونا و کاهش استفاده از ماسک و نیز عدم استقبال از دُزهای یادآور واکسن کرونا را سه عامل شیوع سریع این سویه اعلام کرد و ادامه داد: اگر چه بیشتر بیماران به دلیل تزریق واکسن و کسب ایمنی بدحال نیستند ولی با این حال تزریق دُز چهارم ضروری است.

دکتر بیدارپور اضافه کرد: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی آماده تزریق واکسن در نوبت صبح به مراجعه کنندگان هستند و در سنندج سه مرکز و در دیگر شهرها هم یک درمانگاه آماده این خدمت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: به ادارات پرجمعیت استان نیز تیم های سیار واکسیناسیون اعزام می شود.

دکتر بیدارپور تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور و استان، تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است به مراکز تزریق واکسن (درمانگاه ها، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سالمندان، کادر بهداشت و درمان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در اولویت هستند، افزود: خانواده زائرین به ویژه حجاج که افراد بالای ۱۸ سال دارند هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در اماکن مسقف گفت: شهروندان از حضور در مراکز تجمعی مانند مراسمات، مهمانی ها و دیگر اماکن پر ازدحام در حد امکان خودداری کنند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان ۲ هزار و ۲۲ قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha