استاندار بوشهر:کارگروه ویژه استانی برای افزایش منابع اعتباری بخش پژوهش تشکیل شود

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: کارگروه ویژه استانی برای افزایش منابع اعتباری پژوهش استان به میزان ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان با مدیریت سازمان برنامه و بودجه تشکیل و نسبت به پالایش پروژه های پژوهشی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان بوشهر افزود: در این کارگروه توزیع منابع و موضوعات پژوهشی، جدول منابع و پژوهش ها بین دستگاه های اجرایی مشخص شود.

وی تاکید کرد: به منظور افزایش منابع پژوهشی استان باید از محل یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات شرکت‌های دولتی، دستگاه‌هایی که اعتبارات ملی دارند، منابع پروژه‌های مراکز آموزشی، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت استفاده بهتری شود.

وی بیان کرد: برای هزینه کرد اعتبارات پژوهشی، موضوعات پژوهشی و مورد نیاز پالایش و تدوین شود و دستگاه‌های اجرایی هم در اجرای پژوهش‌ها نقش داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: همچنین پیوند حوزه اجرا با حوزه پژوهش ضروری است و اجرای برخی پژوهش ها بر عهده کارگروه پژوهشی دستگاه تخصصی باشد.

محمدی زاده با تاکید بر بازنگری در موضوعات پژوهشی مورد نیاز استان گفت: برای افزایش منابع پژوهشی استان، منابع متعددی از جمله منابع بانکی تبصره ۱۶ و ۱۸، منابع صنایع بزرگ به غیر از نفت و گاز، منابع توافقی با بنیادهای علوی و برکت، منابع بخش خصوصی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: در زمینه پژوهش، بخش خصوصی ظرفیت بسیار بزرگی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در برخی موارد در مسیر سرمایه گذاران هم سنگ اندازی شده که این امر به ضرر استان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha