برپایی نمازجمعه عامل ترویج نشاط دینی در جامعه است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان ترویح نشاط دینی و جلب همراهی برای حل مشکلات مردم را از جمله مزایای برپایی نمازجمعه دانست و گفت: مدیرانی که افتخار خدمت به مردم را دارند باید از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محسن کیایی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گنبدکاووس اظهارداشت: خطیب نمازجمعه با بیان شیوا و روان خود مردم را نسبت به معارف دینی و وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه آگاه می‌کند و افزایش همدلی که باعث وحشت دشمنان است از جمله برکات اجرای این فریضه الهی به‌حساب می‌آید.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: دشمنان تلاش دارند مردم را نسبت به خدمات دولتمردان مایوس کنند لذا حضور مسوولان در نمازجمعه و در استفاده از تریبون برای بیان دستاوردها و عملکرد نظام می‌تواند باعث خنثی سازی اقدامات تفرقه‌ افکنانه آنان باشد.

حجت الاسلام کیایی با تاکید بر توجه بیشتر مسوولان به برپایی میز خدمت در پایگاه‌های نمازجمعه، گفت: برپایی میز خدمت باعث حل خیلی از مشکلات مردم می‌شود که نتیجه آن افزایش امید در جامعه خواهد بود.

برپایی نمازجمعه عامل ترویج نشاط دینی در جامعه است

امام جمعه گنبدکاووس هم برپایی نماز و محور قرار دادن مساجد برای تربیت اسلامی را پیش نیاز جامعه الهی و حکومت اسلامی برشمرد و بیان کرد: اگر خواستار شهر و محله‌ای‌ اسلامی هستیم باید رویکرد مسجد محور داشته باشیم.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: محور تربیت اسلامی و دینی این است که بتوانیم مسجد را به عنوان محل اقامه نماز برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان پررنگ کنیم و در کنار آن در فضاهای اداری و آموزشی اولویت را در ایجاد نمازخانه قرار دهیم.

وی با قدردانی از حضور مدیران در نمازهای جمعه از آنان خواست علاوه بر این حضور، بر اقامه نماز اول وقت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ورود جدی تری داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم نماز را یک فریضه الهی و بیانگر وحدت مسلمانان دانست و گفت: نمازجمعه در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: دشمنان سعی می‌کنند جوانان و مردم را از نماز به ویژه نمازجمعه به عنوان تجلی‌گاه وحدت و همدلی دور کنند چراکه بیشترین صحبت از احکام الهی، مسائل مختلف مسلمانان و مبارزه با کفر در این جایگاه انجام می‌شود و دنیا از شکل‌گیری این اجتماعات با رویکرد وحدت آفرینی احساس خطر می‌کند.

وی مسجد را پایگاه وحدت مردم در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در نتیجه تلاش مردم دوشادوش ائمه جمعه و علمای دین با رویکرد مسجد محوری، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید لذا مهمترین اولویت دشمنان دور کردن جوانان از این جایگاه دینی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha