۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84828675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه حمایتی معلولان ذهنی دختر در شیروان افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- خانه حمایتی معلولان ذهنی دختر به مناسبت هفته بهزیستی امروز -پنجشنبه- با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در شیروان خراسان شمالی افتتاح شد.

 مدیر اداره بهزیستی شیروان در حاشیه آیین افتتاح این خانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز با زیربنای ۱۵۰ متر مربع و ظرفیت ۱۰ نفر با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان احداث شد.

علی اکبر آرام عنوان کرد: سیاست سازمان بهزیستی احداث مراکزی با ظرفیت کوچک جهت ارائه خدمت رسانی بهتر، اشتغالزایی و جلوگیری از تجمع معلولان است که این سازمان ماهانه به ازای هر معلول ۳۰ میلیون ریال یارانه پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد:  چهار هزار و ۳۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند که از این تعداد؛ سه هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر و یکهزار و ۵۰ نفر پشت نوبت قرار دارند.

مدیر اداره بهزیستی شیروان تصریح کرد: این شهرستان ۱۱ مرکز شبانه روزی و سه مرکز حمایتی دارد که ۶۰ کودک در آن نگهداری می شوند و ۱۰۰ نفر سهمیه پذیرش دارد که ۸۰ نفر تکمیل ظرفیت شده اند و سه موسسه پیشگیری فعالیت دارد که مشغول به ارائه خدمات است و ماهانه مبالغی به عنوان یارانه دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته در بحث مشارکت های مردمی ۳۸۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال توسط خیرین به مراکز نگهدای معلولان شبانه روزی کمک شد که پیش بینی می شد این رقم امسال افزایش یابد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha