۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۲:۵۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84828526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز تاسف سازمان ملل از اخراج نماینده خود از کشور مالی

نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد از اقدام شورای نظامی حاکم در جمهوری مالی که به اولیویه سالگادو سخنگوی هیأت نمایندگی سازمان ملل متحد(مینوسما) فرصت داده است تا ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند، ابراز تاسف کرد.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه  به وقت محلی در خصوص تصمیم مقامات کشور مالی در خصوص اخراج یکی از نمایندگان سازمان ملل در این کشور گفت: ما عمیقا از تصمیم مقامات مالی برای درخواست خروج یک مقام مأموریت چند بعدی ایجاد ثبات و یکپارچه سازی سازمان ملل از خاک این کشور ظرف ۷۲ ساعت متاسف شده ایم.

 وی تصریح کرد:  باید به این نکته توجه شود که اصل عنصر نامطلوب  شامل کارکنان سازمان ملل نمی شود و با تعهدات مندرج در منشور سازمان ملل متحد، از جمله تعهدات مربوط به امتیازات و مصونیت های سازمان ملل متحد و کارکنان آن، مغایرت دارد.

در بیانیه رسمی دولت مالی آمده است که به دانیل کروسلاک معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم دولت باماکو اطلاع داده شده که از اولیویه  سالگادو  سخنگوی هیأت نمایندگی سازمان ملل خواسته شده تا ظرف ۷۲ ساعت خاک مالی را ترک کند.

این مقام سازمان ملل متحد متهم به انتشار مطالب نادرست درباره بازداشت ۴۹ سرباز ساحل عاجی در باماکو پایتخت مالی در چند روز گذشته است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha