کار مطالعاتی پروژه کمربندی جنوبی دماوند تا۱۰روز آینده به پایان می رسد

دماوند – ایرنا – نماینده مردم دماوند و فیروزکوه مجلس شورای اسلامی گفت: کار مطالعاتی پروژه کمربندی جنوبی نهایی شده و ظرف ۱۰ روز آینده به پایان می رسد و بعد از اعلام نظر وزارت راه عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، در کوتاه ترین زمان آغاز می شود.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، ویژه برنامه شب فیروزه ای که به صورت زنده از شبکه ۵سیما پخش می شود، از روز سه شنبه ۲۸تیرماه تا روز جمعه ۳۱تیرماه میزبان شهرستان دماوند است که با حضور هنرمندان و ورزشکاران مطرح کشور در شهرهای رودهن، دماوند و آبسرد برگزار می شود.

شب گذشته این مراسم در پارک پرچم شهر رودهن و امشب(چهارشنبه شب) این ویژه برنامه به میزبانی شهر دماوند در بوستان رنگین کمان با حضور پرشور شهروندان دماوند برگزار شد.

سیداحمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این ویژه برنامه به پروژه های در دست اقدامات شهرستان اشاره و اظهار داشت: طی دوسال گذشته علی رغم محدودیت اعتباری کارهای بزرگی مصوب شده که ان شاء الله یکی پس از دیگری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مهم ترین پروژه ای که در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد و می توان ابرپروژه دانست، اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند است که یک آرزوی های دیرینه مردم دماوند و میلیون ها مسافری است که از این محور تردد می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با هر تعطیلی و همچنین بسته شدن محورهای چالوس و هراز، بیشترین تردد را در این محور صورت می گیرد و از سوی دیگر مطالبه استان های همجوار همچون سمنان، مازندران و خراسان رضوی است، بسته به نوع کاری که انجام می شود، احداث تونل و یا پل های طبقاتی و یا کنارگذر بین ۶ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کار مطالعاتی این پروژه نهایی شده و ظرف ۱۰ روز آینده به پایان می رسد در حالی که قرار بود مطالعات نهایی آن ظرف سه ماه انجام شود ولی به لطف خدا کمتر از دوماه انجام شد.

رسولی نژاد با بیان اینکه بعد از اعلام نظر وزارت راه عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، در کوتاه ترین زمان آغاز می شود، افزود: پیش بینی می شود بسته به نوع عملیات و پروژه بین یک و نیم تا دو و نیم سال زمان‌بر باشد.

وی به تصویب ماده ۲۳ فاضلاب شهر دماوند بود که یکی از مطالبات مهم شهری بود اشاره کرد و گفت: برای این پروژه نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبار خوبی را درنظر گرفتیم که در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به افزایش ۲۵تخت به بیمارستان سوم شعبان دماوند به تخت های موجود با اعتبار ۷۵میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و راه اندازی بخش های آزمایشگاه، بستری و جراحی بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر دماوند اشاره کرد که تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول همچنین به صدور مجوز درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: زمین این پروژه در بلوار بعثت و در نزدیکی مسکن مهر که یکی از مطالبات اهالی این منطقه بود، مشخص شده است؛ با توجه به اینکه اعتبار آن مصوب شده است، بلافاصله بعد از واگذاری، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رسولی نژاد به پروژه محور پرتردد آبسرد، کیلان و ایوانکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات ملی که امسال مصوب شده، اعتباری نیز در قالب سفر ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص یافته است که در مجموع به میزان یکصد میلیارد تومان مصوب شده که با تجهیز کارگاه در پایان مردادماه، عملیات اجرایی آن در شهریور ماه انجام می شود.

وی همچنین به پروژه فاضلاب شهر رودهن اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز به دلیل اینکه زودتر از پروژه فاضلاب شهر دماوند مصوب شد، از ماده ۲۳ و ردیف ملی، امسال ۳۰۰میلیارد تومان که ۱۵۰ میلیارد آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر آن از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ماده ۵۶ بانک رفاه کارگران اختصاص یافته است که در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه درنظر گرفته شده که طبق برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد که شامل خط انتقال و تصفیه خانه است؛ این پروژه برای تکمیل نهایی ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که در مجموع ۷۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که احتمال می رود تا یکهزار میلیارد تومان نیز هزینه داشته باشد.

تدوین طرح جامع گردشگری شهر دماوند

محمود بهرامی، سرپرست شهرداری دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: دماوند به لحاظ شاخصه آب و هوایی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان منطقه گردشگری معرفی شده و در این راستا شهرداری دماوند طی سالهای اخیر فعالیت گردشگری بسیاری را در پارک های شبلی، کشه زرد، چشمه اعلا و دیگر پهنه های گردشگری در دستور کار دارد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع سرمایه گذاری، گفت: شهرداری دماوند از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه های گردشگری، فرهنگی، علمی و ... استقبال می کند؛ یکی از این پروژه های گردشگری مجتمع بزرگ معلم است که از بخش های مختلف سالن تئاتر، سینما، کتابخانه و ... تشکیل شده است.

پیگیری مطالبات بر زمین مانده، جزو اولویت کاری دولت مردمی آیت الله رئیسی است

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز شب گذشته در ویژه برنامه شب فیروزه ای که در پارک پرچم شهر رودهن برگزار شد نیز با اشاره به تحقق مطالبات بر زمین مانده مردم شریف بخش رودهن گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم بخش رودهن اجرای طرح فاضلاب شهری است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و حمایت‌های استاندار تهران و نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ،اعتبار لازم جهت اجرای طرح ایجاد شبکه فاضلاب شهری رودهن تخصیص و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر محترم نیرو آغاز شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی دیگر از مطالبات مردم شریف بخش رودهن احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی است که با پیگیری های انجام شده این درمانگاه در دولت مردمی سیزدهم احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: پیگیری مطالبات بر زمین مانده مردم جزو اولویت های کاری دولت مردمی آیت الله رئیسی است و در شهرستان دماوند این مطالبات، یکی پس از دیگری درحال محقق شدن است.

لازم به ذکر است، زمان برگزاری ویژه برنامه شب فیروزه ای در شهرستان دماوند، پنج شنبه شب نیز میزبان شهر دماوند در پارک رنگین کمان و جمعه شب میزبان مردم شهر آبسرد در پارک الغدیر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha