استاندار کرمان: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان پیگیری شده است

جیرفت - ایرنا - استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان (جنوب استان) پیگیری شده و قرار است با مشارکت برخی شرکت‌های اقتصادی این کار اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهنوج افزود: نماینده پنج شهرستان جنوبی نیز در این زمینه کمک و همکاری کرده است.

وی بیان کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان نیز دیده شده است.

فداکار همچنین با اشاره به خلع ید بهره‌بردار معدن کرومیت آسمینون در شهرستان منوجان که باوجود مشکلات چندساله حاضر به همراهی و حمایت از ما گرانش نبود گفت:مسیر خلع ید بهره بردار معدن کرومیت آسمینون منوجان با همکاری نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی چراغ خاموش انجام شد. 

 وی در ادامه با اشاره به توسعه شمال استان کرمان افزود: معادن موجب توسعه شمال کرمان شده است.

فداکار تاکید کرد: وارد مسائل حاشیه ای نمی شوم و توصیه می‌کنم مدیران نیز وارد موضوعات حاشیه ای نشوند.

وی ادامه داد: دولت تصمیمی (در زمینه تقسیمات کشوری در کرمان) گرفته که در زمان خودش آن را اعلام می کند.

استاندار کرمان اظهار داشت: برخی اوقات برخی مدیران کم کاری می کنند که پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: پیگیری شده تا شرکت ها در سرمایه گذاری مشارکت کنند.
فداکار گفت: امکانات موجود در اختیار مدیران باید به رفع مشکلات منجر شود.
 
وی تصریح کرد: گاهی پیگیری های مسئولان مشکلات مردم را حل می کند به طور مثال مشکل برق جیرفت که با اندکی پیگیری حل شد.
استاندار کرمان از مسئولان خواست، زمانی مسئولیت می پذیرند توجه داشته باشند که باید پاسخگوی خدا باشند.

وی از مسئولان خواست گرفتاری مردم را گرفتاری خودشان بدانند و گفت: نوکری مردم به آقایی می ارزد و صبوری و تحمل مردم در سختی ها ارزش آن را دارد که پای آنها را بوسید.

 رییس جمهور به جنوب کرمان هم سفر کند

به گزارش ایرنا نماینده مردم شهرستان های کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب و منوجان در جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد، رییس‌جمهور در سفر استانی به جنوب کرمان نیز سفر کند.

منصور شکرالهی افزود: پنج شهرستان جنوبی کرمان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.
وی با اشاره به اینکه کهنوج از ظرفیت خوبی در بخش معادن برخوردار است اظهار داشت: معدن تیتانیوم این شهرستان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب و منوجان در جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بخش بهداشت و درمان کهنوج رخ داده است تصریح کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی این شهرستان در پنج طبقه در حال احداث و لازم است اعتبارات ویژه ای برای احداث این بیمارستان در سفر رییس جمهور در نظر گرفته شود.
وی به بحران تامین آب آشامیدنی در کهنوج اشاره کرد و گفت: همچنین سرانه فضای ورزشی در این شهرستان ۴۷ صدم است که می طلبد در راستای افزایش این رقم اقدام شود.
وی با تاکید بر ظرفیت های پنج شهرستان جنوبی در بخش کشاورزی بیان کرد: باید از ظرفیت های موجود در این منطقه در توسعه جنوب کرمان بهره برد.

به گزارش ایرنا امام جمعه کهنوج نیز با تاکید بر اینکه با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم گفت: مرکزیت استان جنوبی کرمان از طریق نظر کارشناسان بی طرف تعیین شود و ما در این زمینه تابع هستیم.

حجت الاسلام محمد نجنو تاکید کرد: همه در بخش استقلال جنوب کرمان باید همدل باشند.

وی اظهار داشت: باید شرایط ویژه و بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران در مناطق محروم در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاری در این مناطق افزایش یابد.

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و مردم این منطقه بی مهری و بی عدالتی های زیادی در گذشته دیده اند درخواست کرد سند توسعه شهرستان کهنوج یا شهرستان های جنوب تهیه و تنظیم و اطلاعات جامع این منطقه استخراج شود.

وی تصریح کرد: شهرستان هایی که عقب ماندگی های مسلم دارند در توزیع اعتبارات، ویژه دیده شوند.

این مسئول با اشاره به وجود ظرفیت های کشاورزی در جنوب کرمان گفت: نبود کارخانجات صنایع تبدیلی در این منطقه مشکلات زیادی را در این بخش به وجود آورده است.

امام جمعه کهنوج همچنین به بحران آب موجود در این شهر اشاره کرد و افزود: دو شهر تازه تاسیس این شهرستان هنوز رنگ و بوی شهری ندارند که باید برای آنها اعتبارات مناسب در نظر گرفته شود.
 
۸۰ درصد اهالی کهنوج به شغل کشاورزی مشغول هستند 

سرپرست فرمانداری کهنوج نیز گفت: ۸۰ درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی مشغول هستند.

اصغر سنجری افزود: معدن های غنی همچون تیتانیوم در  کهنوج وجود دارد که می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: کهنوج در مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان به صورت ویژه دیده شود.

سرپرست فرمانداری کهنوج با بیان اینکه شهرستان به خلیج فارس و آب های آزاد راه دارد بیان کرد: سطح آب های زیر زمینی این شهرستان پایین آمده و احتمالا کهنوج طی ۲ سال آینده در بخش تامین آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
وی همچنین به کمبود امکانات ورزشی در کهنوج اشاره کرد و گفت: وجود امکانات ورزشی در این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر می تواند در کاهش جذب جوانان به این مواد موثر باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha