۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84828329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: توزیع منابع و تسهیلات در مناطق محروم در اولویت قرار گیرد

رشت- ایرنا-استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه مناطق محروم و اشتغالزایی، گفت :توزیع منابع و تسهیلات در مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات مردم از سفرهای استانی از دولت و در دیدار با استاندار ؛ تسهیلات و اشتغال است، افزود: باید توزیع منابع و اجرای طرح های توسعه ای در مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  توسعه شهرک های صنعتی در مناطق محروم  و اشتغالزایی آن‌ها در اولویت باشد، اظهار داشت: البته تاکید بر توسعه و اشتغال زایی در مناطق محروم به معنای نبود بیکاری در کلانشهر رشت نیست اما باید برای کمک به مردم مناطق محروم و جلوگیری از حاشیه نشینی به مناطق محروم توجه ویژه شود.

عباسی همچنین از فرمانداران خواست افرادی که به آن‌ها در شهرک های صنعتی زمین واگذار می‌شود، اهلیت داشته باشند و زمین های بلاتکلیف را تعیین تکلیف کنند و افرادی که اقدامی در زمین برای تولید انجام نمی دهند، خلع صلاحیت کنند و زمین را به فرد دارای اهلیت واگذار کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تسهیلات وجوهی است که دولت نزد بانک‌ها  به امانت گذاشته است،گفت: بانک‌ها باید وقتی که مستندات مردم برای دریافت تسهیلات آماده شد، بلافاصله و بدون معطل کردن تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

 عباسی اظهار داشت منابع بانکی باید در گیلان بچرخد و بانکی که منابع بانکی خود را از این استان ایجاد کرده باشد و در استان دیگری بچرخاند، خیانت کرده است.

استاندار گیلان اظهار داشت:مردم در شرایط سختی زندگی می کنند و اگر اشتغال از بین برود مشکل مردم بیشتر می شود.

وی همچنین از تشکیل کمیته در ذیل کارگروه سرمایه گذاری استان برای نظارت برای تحثثقق اشتغال خبر داد و گفت: برای اشتغال تعهد شده  باید تلاش لازم انجام شود.

استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در ایران طی روزهای اخیر اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی در کشور افتاده و همانطوری که ارتباطات تجاری و اقتصادی بین  ایران با کشور ها به وجود آمد به زودی اتفاقات خوبی را در حوزه راه آهن کاسپین و راه آهن رشت- آستارا شاهد خواهیم بود .

وی با تاکید بر لزوم استفاده و بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های استان برای اشتغالزایی و درآمدزایی در استان،  اظهار داشت: ثبت جهانی پایتخت چای جهان در لاهیجان و اقتصاد گردشگری و کشاورزی می تواند برای اشتغالزایی بسیار موثر باشد .

عباسی گفت:  در اقتصاد گردشگری هنوز نتوانستیم آنچه که شایستگی گیلان است کاری انجام دهیم تا این تابلوی زیبا خودش را نشان دهد.

وی اظهارداشت: شهر لاهیجان در بخش کشاورزی و گردشگری با هم پیوند خورده است و تولید چای یکی از بخش های گردشگری و مورد توجه گردشگران نیز است .

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به تلاش های انجام شده  از ۱۳ گزینه در ایران فقط ماسوله انتخاب شده است ، افزود: این شهر با توجه به قدمت تاریخی کشاورزی و گردشگری آن مورد توجه است .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان باید زنجیره ها را به هم پیوند دهیم و محاسبه کنیم چقدر اشتغال از آنها ایجاد می شود.

برای امسال ایجاد ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل در گیلان تعهد شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha