رئیس اتاق بازرگانی بیرجند خواستار ملزم شدن فروشگاه‌ها به فروش محصولات خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملزم به فروش محصولات شاخص و کالای‌های تولید داخل استان شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن احتشام روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در زنجیره تولید کالاهای استان نقش آفرینی داشته باشند و محصولات تولیدی استان در فروشگاه‌ها موجود باشد.

وی افزود: برای نمونه زرشک و عناب از محصولات تولیدی و راهبردی استان است که باید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای فروش موجود باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه تولید، توزیع، مبادله و مصرف حلقه‌های یک زنجیره هستند، اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در خدمت تولید استان باشد.

احتشام افزود: ضعف‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اگر اصلاح شود می‌تواند به اشتغال و تولید استان کمک کند.

گزارش ایجاد زیرساخت‌ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند یکی از دستورکارهای این شورا بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در خصوص احداث جاده دسترسی به این سایت گفت: انتقال صنوف آلاینده وظیفه شهرداری است و باید شهرداری راه دسترسی به این سایت را نیز فراهم می کند.

اسدالله جلال‌زاده افزود: راه دسترسی به سایت مدنظر از کمربندی پیامبر اعظم بیرجند توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طراحی شده و برای اجرا در اختیار شهرداری قرار گرفته است‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم در خصوص برق‌رسانی به سایت صنوف آلاینده بیرجند گفت: برای تامین زیرساخت برق از سنوات گذشته اعتباراتی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند در نظر گرفته شد که تاکنون ۶ میلیارد تومان در اختیار شرکت توزیع نیروی برق قرار گرفته است.

مهدی دادگر افزود: اگر اعتبار مورد نیاز توسعه شبکه برق‌رسانی تامین شود، توسعه شبکه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود اما این امر نیازمند ۳۰میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه شبکه ‌۳۰ کیلومتر معبر دارد که در همه معابر باید کار انجام شود و همچنین ۵۷ دستگاه پست نیاز دارد که هزینه بسیار سنگینی است، بیان کرد: تاکنون هفت کیلومتر شبکه برق در سایت به همراه ۱۸ دستگاه پست اجرا شده و ۲۲۰ متر شبکه در دست اجرا داریم.

دادگر گفت: اعتبار برق‌رسانی باید توسط سازمان برنامه و بودجه استان اختصاص یابد که در صورت تخصیص اعتبار مناسب مشکلی در زمینه اجرا نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به استعلامات مختلف پاسخ داده می‌شود اما فاصله مطلوب تا ترانس برق رعایت نمی‌شود، با توجه به مصرف بالای برق توسط صنوف آلاینده شبکه برق اجرایی در حال حاضر جوابگو نیست و تکمیل شبکه برق‌رسانی سایت باید در تخصیص اعتبارات توسط سازمان برنامه و بودجه مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری ۹۰۰ میلیون تومان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تکمیل شبکه برق‌رسانی به سایت اختصاص یافته که حجم اعتبارات اختصاصی بسیار پایین است و اجرای طرح فرسایشی خواهد شد.

گزارش اجرای مصوبات جلسه گذشته در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایت انتقال صنوف آلاینده، نبود تنظیم قراردادهای خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو و عدم صدور پروانه برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس (زیر ۱۰ مگاوات) از سوی ساتبا از دستورکارهای سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در سال جاری بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha