۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84828264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۵۱ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب مورد جدید مجموع فوتی‌های این ویروس در استان به ۱۸۵۱ نفر رسید.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این استان افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۲ مبتلای به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۵۷ بیمار به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۱۵ بیمار نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۶ بیمار در بخش کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی سه بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با افزایش موارد ابتلا به کرونا، هر هفته بیش از یک هزار بیمار در استان شناسایی می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده با افزایش موارد بستری و چهار هفته پس از آن با افزایش موارد مرگ و میر روبرو شویم.

احمدی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: کسانی یک یا چند بیماری زمینه‌ای دارند، افراد بالای ۵۰ سال سن، کسانی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند و افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌توجه هستند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، افزود: علاوه‌ بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن، همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

به گزارش ایرنا، در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا شهرستان‌های شهرستان بروجن، شهرکرد و سامان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بن در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، اردل و خانمیرزا در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha