مسابقات رالی قهرمانی کشور برای نخستین بار در شب برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مسئول کمیته رالی از برگزاری مسابقات رالی قهرمانی کشور برای نخستین بار در شب و سه کلاس حرفه‌ای، همگانی و آفرود خبر داد و گفت: مرحله دوم مسابقات رالی قهرمانی کشور در روزهای پنجم و هفتم مردادماه در مسیری حدود ۱۸۴ کیلومتر برگزار می‌شود.

حسین نبوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، با تأکید بر اینکه این مسابقه برای نخستین‌بار در کشور در شب برگزار می‌شود، اظهار داشت: این رشته چند سالی به دلیل کم‌رنگ‌شدن حمایت خودروسازان تعطیل شده بود که با شیوع کرونا این روند ادامه یافت.

وی افزود: امسال با تلاش‌های بسیار مسابقات قهرمانی کشور را طبق تقویم راه‌اندازی کنیم که نخستین راند آن با استقبال زیادی برگزار شد. سپس به دلیل گرمای هوا و گرمسیری بودن مسیر پرندک و زرندیه تصمیم گرفته شد تا راند دوم این مسابقه را در شب برگزار کنیم.

مسئول کمیته رالی فدراسیون، ایجاد چالش برای محک‌زدن رانندگان در شرایط گوناگون را دلیل دیگر برگزاری مرحله دوم مسابقات رالی قهرمانی کشور در شب عنوان و خاطرنشان کرد: مرحله دوم مسابقات رالی قهرمانی کشور در روزهای پنجم و هفتم مردادماه در مسیر حدود ۱۸۴ کیلومتر در غالب ۶ اسپشیال استیج در مجموع حدود ۶۸ کیلومتر از حدود ساعت ۱۷:۰۰ آغاز شده و تا پاسی از نیمه‌شب ادامه پیدا می‌کند.

نبوی یادآور شد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه اعم از مسائل ایمنی، تجهیزات و استانداردهای لازم و آموزش تیم اجرایی تعبیه، رعایت و مسیر آماده شده است.

مسئول کمیته رالی فدراسیون با تأکید بر اینکه شروع مسابقه از پیست آیلند و مسیر زرندیه و پرندک است، درباره وضعیت شرکت‌کنندگان تشریح کرد: در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام هستیم تا نفرات اعلام شوند که خوشبختانه تیم ایران‌خودرو هم دوباره به مسابقات بازگشته است و تیم سایپا هم اعلام کرده در مسابقات بعدی خود را می‌رساند.

وی درباره کلاس ماشین‌ها توضیح داد: مسابقه در سه رده قهرمانی، مقدماتی و همگانی برگزار می‌شود زیرا هدف جذب هواداران به این رشته در رده‌های مختلف است ضمن اینکه در این مرحله به‌جز کلاس حرفه‌ای و دو بخش همگانی، خودروهای استاندارد آفرود هم می‌توانند حضور داشته باشند.

نبوی خاطرنشان کرد: مسابقات رالی کشور تنها رشته‌ای است که در حد بین‌المللی در حال برگزاری است یعنی افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند با مهارتی که دارند اگر در مسابقات بین‌المللی هم شرکت کنند منطبق با آن کشور مسابقه خواهند داد و نیازی نیست دوره‌های خاصی را طی کنند.

مسابقات رالی قهرمانی کشور برای نخستین بار در شب برگزار می‌شود

مسئول کمیته رالی فدراسیون تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر رالی در شب، با کمک بخش آفرود نور رسانی به‌خوبی انجام خواهد شده  و علائم روشنایی و شب رنگ جاگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha