نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایران در ازبکستان گشایش یافت

تهران- ایرنا- نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و شرکت های فناور ازبک با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری ازبکستان در این کشور گشایش یافت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ستاری در ادامه برنامه سفر خود به ازبکستان، همراه با عبدالرحمانف نمایشگاهی از ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت ازبکستانی را افتتاح کردند.

این نمایشگاه و محصولات برای مدیران شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکستانی به نمایش درآمده است تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود.

بخش اعظم محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه در زمینه کشاورزی، دامداری، سلامت و زیست فناوری است. این نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فرصت مناسبی می‌دهد تا محصولات و توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را به فناوران ازبکستانی معرفی کنند و بازار خود را در پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی و همجوار با جاده ابریشم توسعه دهند و گامی بزرگ برای ورود به بازار جهانی بردارند.

برگزاری نشست های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

استقبال شرکت‌های فناور ازبکستانی از توانمندی‌های علمی ایران؛ همکاری‌ها در قالب پروژه‌های مشترک ادامه می‌یابد

نشست تجاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و مجموعه‌های فناور و تجار ازبکستانی با هدف ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار این کشور و اوراسیا در حال برگزاری است.

 همزمان با حضور ستاری و هیات همراه وی در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

این شرکت‌ها که عمدتا در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، دامپروری و زیست فناوری فعالیت می‌کنند، در نشست‌های تخصصی با مجموعه‌های ازبکی در تلاش هستند؛ ضمن معرفی توانمندی‌های فناورانه خود به آنها، سرمایه‌گذاران و تجار این کشور را به خرید محصولات و خدماتشان ترغیب کنند. این کار بازار علمی و فناورانه ایران در کشور ازبکستان را توسعه می‌دهد.

۲۰۰ شرکت فناور، تجار و سرمایه گذاران ازبکستانی از برگزاری نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی استقبال کردند و در جلسات متعددی با این شرکت‌ها برای توسعه تعاملات علمی و فناورانه شرکت می کنند.

ستاری به همراه هیات ۴۰ نفره از شرکت های دانش‌بنیان روز سه شنبه به ازبکستان سفر کرده است تا مسیر توسعه تعاملات علمی و فناورانه میان دو کشور هموارتر شود. در  این این سفر دو روزه، سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران ازبکی با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران و وزیر توسعه نوآوری ازبکستان امضا شد تا فصل جدیدی از همکاری‌ها و تعریف پروژه‌های مشترک میان این مجموعه‌ها گشوده شود.

برگزاری نشست های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha