یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام در استان اردبیل پلاک‌گذاری شد

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پلاک‌گذاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در ۹ ماه گذشته در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، نوبخت اژدری روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران مجاز طرف قرارداد با مجریان استانی اعم از اتحادیه‌ها، صندوق بیمه کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل دامپزشکی با مراجعه به دامداری‌ها نسبت به نصب پلاک استاندارد ۱۵ رقمی بین‌المللی برروی گوش دام‌ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: در این طرح اطلاعات دامدار و دام موردنظر در سامانه هویت مرکز اصلاح نژاد دام کشور ثبت شده و بر اساس همین هویت دام خدمات مختلف به دامداران ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اجرای پروژه‌های توسعه پرورش و اصلاح نژاد دام روستایی (سبک و سنگین) با حجم عملیات دو هزار و ۵۸۰ راس تا پایان سال گذشته را از دیگر اقدامات این معاونت ذکر کرد.

وی ادامه داد: عقد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط برای اجرای پروژه‌های مذکور با حجم عملیات ۶ هزار و ۸۰۰ راس در سال جاری این پروژه‌ها شامل اصلاح نژاد گوسفند و بز از طریق ثبت مشخصات ، همزمان سازی فحلی ، تلقیح با اسپرم یا قوچ‌های برتر مورد تایید مرکز ، رکوردگیری و ثبت تمامی اطلاعات در سامانه دام سبک مرکز اصلاح نژاد دام کشور و همچنین اصلاح نژاد گاومیش و شتر از طریق ثبت مشخصات ، تلقیح با اسپرم یا نرهای ممتاز و مورد تایید مرکز ، رکوردگیری ماهانه صفات تولیدی و ثبت تمامی اطلاعات در سامانه دام سنگین مرکز اصلاح نژاد دام کشور از دیگر اقدامات این معاونت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha