مصرف برق تا این لحظه به ۶۷ هزار مگاوات رسید/ خاموشی نداریم

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور گفت: مصرف برق کشور امروز از نخستین ساعت روز روند افزایشس داشت، به‌گونه‌ای که تا این لحظه به ۶۷ هزار مگاوات رسیده و احتمال رسیدن آن به بیش از ۶۹ هزار مگاوات می‌رود.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «اردشیر مذکوری» افزود: مصرف برق این روزها نسبت به روزها و سال‌های گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است به‌طوری‌که اوج تاریخی مصرف برق کشور روز گذشته به ۶۸ هزار و ۹۳۷ رسید  که نسبت به دوره مشابه پارسال ۹.۴ درصد رشدیافته است.

وی ادامه داد امروز نیز همچنان روز بسیار گرم و سختی پیشروی صنعت برق است به‌طوری‌که از ابتدای بامداد تاکنون حدود هزار مگاوات نسبت به‌روز گذشته افزایش دارد.

این مقام مسئول گفت تأمین این میزان برق برای نیروگاه‌ها بسیار سخت و دشوار است و تاکنون و در این شرایط تأمین برق به‌زحمت انجام شده است.

مذکوری ادامه داد: اگر همین روند مصرف تداوم یابد که هم اکنون ۶۷ هزار مگاوات است قطعاً به بیش از ۶۹ هزار مگاوات خواهیم رسید که عدد بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: از هم‌وطنان در بکار گیری وسایل پرمصرف از همین ساعت تا ساعت ۱۸ خودداری کنند تا در این روزهای گرم بتوان برق پایداری را تأمین کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور گفت: تاکنون هیچ خاموشی در کشور نداشته‌ایم و امید است با همراهی خوب مشترکان بتوانیم این امر را تداوم بخشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha