۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 84827760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصمیم‌گیری برای بازی‌های آسیایی به بعد از رقابت‌های قونیه موکول شد

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به تمرکز کنونی کمیته روی دو موضوع مهم از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی و برگزاری انتخابات، گفت: بعد از اتمام بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ستاد عالی درخصوص بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بالاخره بعد از گذشت ۳ ماه از تصمیم شورای المپیک آسیا برای به تعویق‌انداختن بازی‌های آسیایی هانگژو، OCA اول تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ را به‌عنوان تاریخ جدید برگزاری این رویداد اعلام کرد.

این درحالی است که بعد از اعلام اولیه درخصوص برگزار نشدن این‌ رقابت‌ها در شهریورماه ۱۴۰۱، بسیاری از ورزشکاران و رشته‌های مختلفی که قرار بود عملکرد خود را در هانگژو چین محک بزنند، درگیر نوعی دلسردی و بی‌انگیزگی شدند.

حالا اما در فاصله یک ساله تا برگزاری مسابقات، ورزشکاران و فدراسیون‌ها فرصت لازم را دارند تا با آمادگی حداکثری در این رقابت‌ها حاضر شود. البته برخی رشته‌های ورزشی پیش از حضور در چین، بازی‌های کشورهای اسلامی را پیش‌رو دارند و پس از آن نیز انتخابات کمیته ملی المپیک در شهریور ماه در پیش خواهد بود.

اما این‌که کمیته ملی المپیک از چه زمان روند تکمیل فرآیند حضور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را از سر خواهد گرفت و آیا همه چیز به بعد از برگزاری انتخابات موکول خواهد شد یا خیر، سوالی است که کیکاوس سعیدی در مصاحبه با ایرنا به تشریح آن پرداخت و گفت: در حال حاضر تمرکز کمیته ملی المپیک روی دو موضوع است؛ موضوع نخست اعزام کاروان ایران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است که از ۱۷ تا ۲۷ مردادماه به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد. کلیه تمهیدات لازم برای این اعزام پیش‌بینی شده. فرآیند کار و اقدامات لازم درحال تکمیل است. امیدوارم کاروان با آمادگی کامل بتواند نتایج حداکثری را به‌دست آورد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: موضوع دوم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک است که در تاریخ ششم شهریور ماه برگزار خواهد شد. انشاا... بعد از اتمام بازی‌های کشورهای اسلامی، ستاد عالی بازی‌ها درخصوص بازی‌های آسیایی هانگژو تصمیم‌گیری خواهد کرد. قطعا کمیته ملی المپیک فرآیند لازم را در زمان مقرر آغاز خواهد نمود. ضمن این که زمان کافی برای انجام اقدامات لازم جهت اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی را در اختیار داریم. براساس زمان پیش‌بینی شده، برنامه‌های مورد نیاز را تدوین خواهیم کرد.با توجه به شیوع موج جدید کرونا، باید با در نظر ملاحظات ایمنی و سلامت، روندی کارهای هانگژو را پیش ببریم تا کاروانی سلامت راهی بازی‌های آسیایی شود.

سعیدی با اشاره به حضورش در جلسه اجلاس روسای آکادمی‌های ملی المپیک به میزبانی یونان گفت: طی این اجلاس، نشست‌های بسیاری خوبی داشتیم. مقالات متعددی ارائه و سخنرانی‌های مفیدی انجام شد. عمده موضوعات در راستای جنبش و ارزش‌های المپیک بود. دیپلماسی در ورزش، تقویت مناسبات دیپلماسی و هبستگی مورد تبادل‌نظر قرار گرفت. ضمن این که درخصوص بازی‌های الکترونیک و ورزش‌های مجازی چندین سخنرانی ارائه و مباحثی مطرح شد. بنده هم گزارشی جامع از عملکرد آکادمی ملی المپیک ایران در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و ارائه خدمات تخصصی به ورزشکاران در این جلسه ارائه کردم.

سرپرست آکادمی ملی المپیک ادامه داد: در این اجلاس با برخی کشورها برای تبادلات عملی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی مذاکراتی داشتیم. انشاا.. این مذاکرات دستاوردهای خوبی به داشته باشد و بتوانم با برخی کشورها همکاری کنیم. برخی مسئولان آکادمی ملی المپیک کشورها از جمله پاکستان، مالزی، درخواست بازدید از آکادمی ملی المپیک ایران را داشتند. به نظر می‌رسد آکادمی ملی المپیک ایران به لحاظ ارتقای سطح علمی و خدمات ارائه شده به ورزشکاران یکی از تخصصی‌ترین آکادمی‌های المپیک منطقه باشد. انشاا... با همت همکاران و متخصصین و کارشناسان آکادمی و با حمایت ریاست کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی بتوانیم نیازمندی‌های فنی و تخصصی فدراسیون‌های ورزشی را در حد توان‌مان تامین کنیم. امسال هم برنامه‌های مختلفی همچون وبینارهای بین‌المللی، همایش‌های علمی و تخصصی پیش‌بینی شده است.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha