۳۰۰ تخت برای درمان مبتلایان به کرونا در بیمارستان قائم(عج) آماده شد

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۰۰ تخت بستری برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در هفتمین دوره اوج‌گیری بحران کرونا در این مرکز پیش‌بینی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسن خداپرست افزود: همچنین در کنار این تعداد تخت پیش‌بینی‌شده، تریاژ دوسطحی هم فعال بوده و بیماران تنفسی و غیرتنفسی اورژانس کوهسنگی هم در ۲ مکان پذیرش و درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مسیر تردد بیماران کرونایی و غیرکرونایی در تمام بخش‌ها از جمله بخش اورژانس مشترک نیست و جای هیچ گونه نگرانی‌ در این خصوص وجود ندارد.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای گذشته، تغییر کاربری در چهار بخش بیمارستان قائم(عج) از غیرکرونا به کرونا صورت گرفت و هم‌اکنون یک بخش آن فعال بوده و سه بخش دیگر هم در حالت آماده باش است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

رشد ۱۰ برابری بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان قائم(عج) مشهد 

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) گفت: هم اکنون آمار مبتلایان به کرونا به سرعت در حال افزایش است به طوری که میزان بستری شدگان مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان قائم(عج)، رشدی ۱۰ برابری داشته است.

خداپرست افزود: هم‌اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی و I.C.U کووید ۱۹ بیمارستان قائم(عج) بستری هستند در حالی که تعداد بستری‌های کرونایی در این مرکز درمانی در ابتدای هفته گذشته چهار نفر بود.

وی با ذکر این نکته که سرعت رشد موارد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در اکثر مراکز درمانی از جمله بیمارستان قائم(عج) زیاد بوده است تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که بیش از پیش نسبت به استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، عدم برگزاری هر نوع مجلس و محفل و انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha