۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان بروجن مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، سفر استانی رییس‌جمهور را مایه برکت و تحول عنوان کرد و گفت: برای شهرستان بروجن ۷۸۷ میلیارد تومان طرح مصوب شد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین فرصت‌های رشد و آبادانی برای استانها، سفر رییس‌جمهور به ویژه سفر اول به شمار می‌رود چرا که در جریان این سفر برای طرح‌های نیمه تمام و پیشران اعتبارات خوبی مصوب می‌شود که با تخصیص این اعتبارات تحول و پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های مختلف حاصل می شود.

وی ادامه داد: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان، برای شهرستان بروجن ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی، آب و خاک، فرهنگی و آموزشی و آموزش عالی مصوب شد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی میزان اعتبار مصوب طرح‌های زیربنایی مصوب سفر رییس‌جمهور برای شهرستان بروجن را ۳۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تکمیل محورهای ارتباطی از جمله باند دوم بروجن به لردگان، احداث پست برق، اجرای نیروگاه خورشیدی، خرید ماشین‌آلات راهسازی و اجرای شبکه فاضلاب از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

جعفری تصریح کرد: در حوزه آب و خاک نیز ۲۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان مصوب شد که شامل طرح‌های تکمیل و انتقال آب به اراضی کشاورزی، اجرای سیستم های آبیاری نوین، بهسازی قنوات، پمپاژ آب به باغات، کشت گیاهان دارویی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و مجتمع‌های آبرسانی است.

وی اعتبار حوزه فرهنگی و آموزشی شهرستان بروجن در جریان سفر استانی رییس‌جمهور را ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تکمیل پارک بانوان، احداث اردوگاه ورزشی، تکمیل آموزشکده فنی پسران و تکمیل گلزارهای شهدا از جمله طرح‌های مصوب در این حوزه است.

جعفری خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز که شامل طرح‌های تکمیل جاده دسترسی به بیمارستان بروجن، تکمیل ساختمان انتقال خون و اورژانس می‌شود ۴۱ میلیارد تومان و در بخش آموزش عالی ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده فنی و مهندسی اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص ۱۰۰ درصد این اعتبار موضوع مهمی است که باید محقق شود و بر اساس آن طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شهرستان ظرف ۲ سال آینده تکمیل می شود و تحول خوبی در بخش های مختلف شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha