تکمیل راه های مواصلاتی مطالبه مردم خمین از  دولت سیزدهم

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تکمیل راه های مواصلاتی مطالبه مردم این شهرستان از دولت سیزدهم گفت: جذب اعتبار و تکمیل راه‌های مواصلاتی نیمه تمام خمین در سفر هیات دولت به استان مرکزی پیگیری می شود.

«علیرضا نظری »روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های مواصلاتی خمین در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی پیش بینی شده و با توجه به اینکه مصوبات سفر به عنوان تخصیص یافته تلقی می شود، انتظار می‌رود با تزریق اعتبارت لازم تکمیل این طرح‌ها تسریع شود.

نظری توضیح داد: راه‌های مواصلاتی یکی از مصوبات طرح برنامه جامع خمین در سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ به زادگاه امام راحل بود که به نتیجه لازم نرسیده است.

وی اضافه کرد: در این برنامه راه‌های مواصلاتی خمین از مسیر دلیجان- محلات و خمین- الیگودرز - ازنا به عنوان یک محور تعریف شده و مسیرهای خمین- شازند، خمین- اراک و خمین- گلپایگان به عنوان محور دیگری تعریف شده و این چهار محور اصلی در برنامه جامع خمین مصوب شدند.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: ردیف اعتباری برای این طرح‌ها دیده شده اما اعتبارات لازم که باید در این سال‌ها به راه‌های مواصلاتی شهرستان خمین تزریق می شد، مبالغ قابل ملاحظه‌ای نبوده است.

نظری بیان کرد: برخی از این محورها نظیر خمین - گلپایگان - خوانسار بخشی در استان مرکزی و بخشی در استان اصفهان است و بودجه این محور در اختیار خود وزارتخانه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از چهار طرح راه‌های مواصلاتی خمین، محور خمین- گلپایگان- خوانسار و محور دلیجان- محلات- خمین- الیگودرز و ازنا بین ۲ استانی است.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: یکی از طرح‌های محور مواصلاتی این شهرستان، خمین- محلات و دلیجان است و بخشی از آن در حوزه محلات تکمیل نشده است.

نظری یادآور شد: این محور در حوزه خمین نیز در نقطه روستای میشیجان تکمیل نشده و زیرگذرهایی که قبل از شهابیه، ورآباد، میشیجان و طنجران باید تکمیل می شدند.

وی افزود: آزادسازی ورودی و خروجی این زیرگذرها ، ایجاد گادریل در بین مسیرها به منظور دسترسی از طریق زیرگذرها و کاهش آمار تصادفات تاکنون انجام نشده و تردد از مسیر برای رانندگان جذابیت ندارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: محور خمین به الیگودرز به صورت لکه لکه کار شده و در زیرساخت‌ها مشکل دارد و حوزه شهرستان که تا روستای قره کهریز است، تکمیل نگردیده و از این نقطه به بعد که در حوزه الیگودرز قرار دارد از آنجا مسیر تکمیل و چهار بانده شده است.

وی توضیح داد: نمایندگان استان لرستان در مجلس با پیگیری‌های لازم سهم بیشتری از اعتباراتی را که در اختیار وزارتخانه بوده را جذب کردند و مردم شهرستان خمین نسبت به آمار بالای تصادفات در این محور نیز گلایه دارند.

نظری با اشاره به تلاش برای جذب اعتبارات در این محور گفت: منابع تخصیص یافته با هزینه ساخت و ساز ناهماهنگ است و به جای پرداخت نقدی به پیمانکار اسناد خزانه ارائه می‌شود و به همین دلیل پیمانکاران تمایلی برای شرکت در مناقصات ندارند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات به این طرح تخصیص پیدا کرد و انتظار می‌رود به زودی اقدامات خوبی در این محور انجام شود.

نظری در دوره یازدهم گفت: انتظار می‌رود بعد از انجام سفر هیات دولت به استان مرکزی راه‌های مواصلاتی نیمه تمام ۲۰ ساله  با جذب اعتبار تکمیل شوند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha