نماینده مجلس: تامین امنیت شغلی دغدغه اصلی کارگران واحد تولیدی آذرآب است 

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران  عنصر اصلی توسعه اقتصادی هستند از این رو تامین امنیت شغلی به عنوان دغدغه کارگران واحد تولیدی آذرآب باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، " محمد حسن آصفری" عصر سه شنبه در جریان بازدید از واحد تولیدی ادوات کشاورزی اراک افزود: بخش عمده‌ای  از سهام شرکت آذرآب متعلق به بانک کشاورزی است که متاسفانه علیرغم اینکه اکنون کارگران این واحد تولیدی در دو شیفت حضور دارند اما در حال حاضر مدیر عامل ندارد و چرخ تولید در این شرکت نمی چرخد.

وی تاکید کرد: ماشین آلات واحد تولیدی آذرآب در کشور در نوع خود بی نظیر است و با توجه به اینکه برای واردات این ماشین الات باید هزینه زیادی را متقبل شد چنانچه در تحریم هم نباشیم نمی توان این ماشین آلات را وارد کرد.
 نماینده مردم اراک خنداب و  کمیجان در خانه ملت اظهار داشت: واحد تولیدی آذرآب تا سه هفته گذشته با ۳۰ درصد ظرفیت فعال بود که اکنون فعالیت آن متوقف و تولیدی با همان ظرفیت نیز صورت نمی گیرد.

آصفری تصریح کرد: کارگران این واحد تولیدی نگرانی به لحاظ معوقه حقوقشان ندارند و خواسته اصلی این جامعه هدف فعالیت آذرآب با تمام ظرفیت است.

وی خاطر نشان کرد: واحد تولیدی آذرآب علیرغم تحریم های خارجی ،به دلیل کم توجهی در دولتهای گذشته،اکنون درگیر تحریم داخلی نیز شده است که امکان پذیرش سفارش و تولید ندارد که امید است سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری  دستاوردهای مناسبی برای استان و کارگران این واحد تولیدی به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد:آذرآب علیرغم تحریم های خارجی ،به دلیل بی توجهی های که در گذشته صورت گرفته،اکنون درگیر تحریم داخلی نیز شده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد باجه بانک کشاورزی در شهر کارچان مورد تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار مرکزی نیز گفت: انتقال سهام بانک کشاورزی به یک مجموعه با صلاحیت در سفر وقوع القریب هیئت دولت به استان مرکزی، دستور کار ویژه قرار دارد.

"حسن میرزاخانی" افزود: صدور چندین فقره چک برگشتی و بدهی‌های غیرجاری در سیستم بانکی، تامین اجتماعی همچنین امور مالیاتی، محدودیت هایی برای واحد تولیدی آذرآب ایجاد کرده بود که با پیگیری های نماینده عالی دولت در استان،  پس از دو ماه و نیم وقفه ، از سوی بانک مرکزی این محدودیت  ها رفع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار مرکزی اظهار داشت: ۱۴ فقره قرارداد به ارزش ۷۲ میلیون یورو با طرف روسی منعقد و در این راستا نشستی با حضور مسئولان و مدیران اجرایی ذیربط در سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

میرزاخانی ادامه داد: واحد تولیدی آذرآب برای اعطای ضمانت نامه مشکل نقدینگی داشت که در این راستا از محل اعتبارات بانک ملی، درخواست تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی شد که تاکنون در این راستا موافقت صورت نگرفته و امید است این مهم منتج به نتیجه شود.

وی عنوان کرد: واحد تولیدی آذرآب با مشکلات دیگر در حوزه کارت بازرگانی و مواد اولیه بلوکه شده در گمرک مواجه است که در این راستا تدابیر ویژه ای در دستگاه قضا اندیشیده شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: روز جاری : تاکنون سه نفر از  اعضای هیات مدیره این واحد تولیدی منصوب و حکم برای آنها صادر شده است و امید است با انتصاب ۲ نفر دیگر از اعضای هیات مدیره، ترکیبی از نیروهای انقلایی و صاحب فنی و تجربه در حوزه های مختلف شکل بگیرد و مهمترین خواسته حلقه مدیریتی استان که اجرایی کردن قراردادها است محقق شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید، بانک ها حق بنگاه داری ندارند و نیاز است دارایی های تملیکی خود را بر اساس جدول زمان بندی مشخص شده در بازه زمانی یکساله به فروش برسانند که این دارایی می‌تواند ملک یا سهام یک شرکت باشد.

مهدی رضایی افزود: اکنون حدود ۲۷ درصد از سهام آذرآب در اختیار بانک کشاورزی است و در قانون مذکور اشاره شده چنانچه بانک نتواند دارایی خود را در این بازه زمانی به فروش برساند ، مشمول پرداخت ۵۵ درصد مالیات می شود که این یک منع قانونی برای سرمایه گذاری در این حوزه و افرایش سرمایه گذاری در شرکت است.

وی ادامه داد:  ماهیت تولید و صنعتی بودن این واحد تولیدی، ارتباط زیادی با این بانک عامل ندارد که این موارد در نشست با معاون اول رئیس جمهور مطرح و مقرر شد شرکت آذرآب به مپنا یا سازمان انرژی اتمی واگذار شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: در این راستا مدیران بانک کشاورزی قول مساعد در خصوص نحوه فروش سهام را دادند تا مجموعه دچار آسیب نشود از سوی دیگر با توجه به این قانون، مبنی بر  افزایش سرمایه بانک کشاورزی ،  مصوبه سران قوا امری الزامی است.

رضایی اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور به استان مرکزی  و برنامه بازدید ایشان از آذرآب،مقرر شد  واگذاری سهام این مجموعه به شرکت های مذکور نهایی و دستورات لازم از سوی رئیس جمهور در این راستا صادر شود. 

وی بیان داشت اکنون هزار میلیارد تومان از دارایی بانک کشاورزی در واحد تولیدی آذرآب  قفل شده، که مسئولان بانک کشاورزی نیز تمایل دارند این مهم در اسرع وقت  تعیین تکلیف شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha