آمریکا ۱۴ ماهواره برای شناسایی و رهگیری موشک‌های مافوق صوت می‌سازد

تهران-ایرنا- شرکت نورت راپ گرومن که یک پیمانکار نظامی است اعلام کرد یک قرارداد با آژانس توسعه فضایی آمریکا برای ساخت و استقرار ۱۴ ماهواره جدید امضا کرده است تا این کشور بتواند موشک‌های مافوق صوت را شناسایی و رهگیری کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از "رویترز"، این ماهواره‌ها بخشی از برنامه این آژانس برای ساخت سپر ردیابی موسوم به "ترانش ۱" می‌باشد که هدف آن‌ شناسایی و رهگیری سلاح‌های مافوق صوت و سایر موشک‌های پیشرفته از زمان پرتاب می‌باشد. 
آژانس توسعه فضایی آمریکا که وابسته به وزارت دفاع این کشور است، اعلام کرده که ارزش قرارداد ارائه شده به شرکت نورت راپ گرومن حدود ۶۱۷ میلیون دلار است. 
این آژانس همچنین قرارداد مشابهی با شرکت "ال۳ هریس تکنولوژیز" به ارزش بالقوه ۷۰۰ میلیون دلار امضا کرده است. 
انتظار می‌رود این ماهواره ها  در سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب شوند. 
به گزارش ایرنا،  وزارت دفاع آمریکا خبر داد که دو موشک هوا پرتاب و سطح به سطح مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید را با موفقیت آزمایش کرده است. 
سلاح‌های مافوق صوت در لایه‌های فوقانی جو و با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت (۶ هزار و ۲۰۰ کیلیومتر در ساعت) حرکت می‌کنند. 
پیش از این شکست‌های پیاپی آمریکا در آزمایش‌های چنین موشک‌هایی از یک سو و موفقیت روسیه و چین در این حوزه نظامی، نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های پنتاگون برانگیخته بود. 
کنگره آمریکا مدت‌ها است از عقب ماندن فناوری موشکی آمریکا از دو کشور چین و روسیه ابراز نگرانی کرده چراکه روسیه هم اکنون از این فنآوری در موشک‌های اسکندر و خنجر خود بهره برده است. 
آژانس دفاع موشکی آمریکا خرداد ماه سال گذشته نیز اعتراف کرد که یک ناو جنگی این کشور در رهگیری یک موشک بالستیک برد متوسط آزمایشی شکست خورده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha