بیش از۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان باشت اختصاص یافت

گچساران_ایرنا_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال از محل اعتبارات استانی و متوازن بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی باشت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهابی نسب شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی باشت افزود: این اعتبارات بین حدود ۱۰۸ پروژه توزیع می‌شود و طرح هایی که دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی هستند در اولویت اختصاص بودجه امسال قرار دارند.

وی اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح های عمرانی باشت در سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشته است.

شهابی نسب ادامه داد: اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته در حالی که این میزان در باشت ۳۴ درصد است. 

وی ابراز کرد: درتوزیع اعتبارات اولویت با پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است.

شهابی نسب با بیان اینکه باشت یکی از شهرستان های محروم کهگیلویه و بویراحمد است گفت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح های عمرانی این شهرستان از محل متوازن و دو سوم درآمد نفت امسال افزایش یافت.

وی گفت: طرح تامین آب اراضی کشاورزی امامزاده جعفر و خان احمد یکی از طرح های مهم ملی و مشترک بین شهرستان های گچساران و باشت است.

شهابی نسب ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح تامین آب اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر و خان احمد در نظر گرفته شد که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان باشت هزینه خواهد شد.

بیش از۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان باشت اختصاص یافت

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن ملی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

شهابی نسب طرح چهاربانده کردن جاده گچساران - بابامیدان را یکی دیگر از طرح های ملی در دست اجرا در شهرستان های گچساران و باشت اعلام کرد و گفت: ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ملی در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویر احمد گفت: بیش از ۱۵ میلیاررد ریال برای طرح فاضلاب باشت امسال در نظر گرفته شد. 

وی افزود: پنج هزارو ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت زدایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبارات بزودی سهم شهرستان باشت اختصاص خواهد یافت.

فرماندار باشت نیز در این نشست با بیان اینکه برخی ادارات در ساختمان مسکونی مستاجر هستند گفت: عملیات اجرایی طرح مجتمع اداری شهر باشت سال ۹۰ آغاز شد ولی تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است.  

نادر گرامی تصریح کرد: بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح عمرانی نیاز است.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی این شهرستان برای برنامه های فرهنگی نیاز به اعتبارات دارند که این خود به یک معضل تبدیل شده است.

گرامی با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای تکمیل اماکن متبرکه  و سالن های ورزشی این شهرستان اعتبارات مناسبی اختصاص یافت گفت: برای ساخت کانال های تامین آب کشاورزی نیاز به اعتبارات است.

بیش از۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان باشت اختصاص یافت

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت کاری دستگاه های اجرایی این شهرستان باشد.

سید ناصر حسینی پور با بیان اینکه از ظرفیت های بودجه و اعتبارات در سال ۱۴۰۱ استفاده شود گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به تخصیص اعتبارات در سالجاری تلاش کنند و فرمانداری  این شهرستان می بایست عملکرد حوزه مدیریتی شهرستان بطور مستمر مورد ارزیابی قرار دهد.

وی اظهار داشت: تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام و توسعه زیر ساخت های شهری در اولویت اعتبارات امسال قرار گیرد.

دادستان عمومی باشت گفت: برخی از طرح های عمرانی این شهرستان دارای معارضات اجتماعی است که باید در اسرع وقت برطرف شود.

سید علی رجایی منفرد اظهار داشت: قبل از شروع عملیات اجرایی طرح های عمرانی این شهرستان  باید معارضات برطرف شود و مجوز های لازم صادر شود.

وی افزود: عملیات اجرایی برخی از طرح های عمرانی این شهرستان کند است که می طلبد متولیان امر در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha