به گزارش ایرنا، داود اسدیان روز سهشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی دستگاههای متولی اظهار داشت: طبق توافق انجام شده با راهآهن این مسیر برای اجرای پروژه به مدت ۳۶ ساعت مسدود خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه از مطالبات به حق مردم شهرستان مراغه است، اضافه کرد: آغاز عملیات تعریض متاسفانه در پیک سفرهای تابستانی صورت میگیرد اما باید این نکته را راهآهن در نظر داشته باشد که این پروژه باید خیلی وقت پیش، بدون منت و به موقع انجام و به اتمام میرسید.
وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان از عدم آغاز به موقع پروژههای تعریض پل تازهکند و مغانجیق گلهمند بودند، افزود: چندین ماه بود که باکسها در کنار پروژه و در معرض دید مردم بود و بارها و بارها مردم و رسانهها به صورت حضوری به فرمانداری مراجعه و خواستار آغاز این پروژه ها بودند.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاههای متولی شهرستان در مدت ۳۶ ساعت تعریض پل پای کار خواهند بود.
وی ادامه داد: با تعریض این پل قسمتی از جاده فعلی مراغه-هشترود چهاربانده خواهد شد و گره ترافیکی جاده و میزان تصادفات در این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: جاده مراغه-هشترود یکی از جادههای حادثهخیز کشور است که در این محدوده متاسفانه شاهد تصادفات بسیاری هستیم که امیدواریم با تعریض پل تازهکند شاهد حل قسمتی از مشکلات باشیم.
وی اعلام کرد: انتظار داشتیم عملیات اجرایی تعریض پل های تازهکند و کهجوق-مغانجیق همزمان آغاز شود که با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته با راهآهن عملیات تعریض پل کهجوق- معانجیق هم بزودی اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: تعریض پل کهجوق- مغانجیق مطالبه به حق مردم بوده که باید در اسرع وقت اجرا شود تا ۱۳ هزار نفر از روستائیان منطقه بتوانند امسال به آسانی از این مسیر تردد کنند.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان نیز در این جلسه اعلام کرد: اطلاعرسانی خواهیم کرد تا در این ۳۶ ساعت مشکلی برای مسافران پیش نیاید.
محمدرضا قربانی اظهار داشت: جابهجایی مسافران از نزدیکترین ایستگاه و با هماهنگی قبلی با آنان صورت خواهد گرفت.
وی به علت تاخیر در آغاز عملیات تعریض اشاره کرد و گفت ضرر و زیان مالی شرکتهای مسافربری موجب عدم موافقت راهآهن با اجرای این پروژه بود که خوشبختانه با پیگیریهای فرماندار و نماینده مراغه این موافقت اخذ شد.
به گفته وی اجرای این پروژه باید در مدت زمان تعیین شده و با سرعت و دقت کافی انجام شود و در این راستا نیازمند همکاری و همراهی ادارات برق، هلال احمر و پلیس راه هستیم.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.
نظر شما