۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84826056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب شرب سرخون چهارمحال و بختیاری مشکل کمی و کیفی ندارد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه چشمه اصلی شهر سرخون به سبب آلودگی نفتی از مدار خارج شده و از چشمه جایگزین، آب شرب مردم این شهر تامین می‌شود، اما پس از وقفه کوتاه مدت، خدمات‌رسانی به مردم تداوم یافته است.

مراد محمودی روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول ۲ هفته اخیر به سبب قطعی برق در بخش میانکوه و افت ولتاژ، ایستگاه‌های پمپاژ آب از مدار خارج شدند و آب در شهر سرخون قطع شد که برای رفع این مشکل آبرسانی سیار در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اکنون این مشکل برطرف شده و آب در مدار جریان دارد و آب شرب مردم منطقه مشکل کمی و کیفی ندارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است، اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه تاکنون به طور مستمر کیفیت منابع تامین آب شرب منطقه کنترل می‌شود تا سلامتی مردم با خطر مواجه نشود.

محمودی با اشاره به سابقه آلودگی نفتی در منطقه سرخون میانکوه نیز گفت: آب چشمه سرخون در سه مرحله در سال‌های ۹۰ و ۹۵ و ۹۹ آلوده شده به طوری که در سال ۹۰ چشمه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی با بیان اینکه چشمه سرخون آب شرب ۲۵ روستا و همچنین شهر سرخون را تامین می‌کرد، اظهار داشت: با آلوده شدن چشمه سرخون به نفت، منابع تامین آب دیگری همچون چشمه عزیزی، چشمه دره دون و تعدادی چشمه دیگر تجهیز و وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا بنابر اعلام اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، وقوع حادثه و نشت نفت در منطقه میانکوه شهرستان اردل از سال ۵۳ تاکنون هشت بار رخ داده است که تازه‌ترین مورد آن روز یکشنبه ۲۳ آذر سال ۹۹ بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه گندمکار به وقوع پیوست و منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شد و علاوه‌بر آن انتشار گاز ناشی از جاری شدن نفت خام، وقوع آتش‌سوزی در اراضی اطراف شهر را در پی داشت.

همچنین در روزهای اخیر فیلم‌ها و عکس‌هایی از آبرسانی سیار به مردم شهر سرخون شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری در شبکه‌های اجتماعی این استان منتشر شد که نشان می‌داد مردم این شهر مشکل تامین آب شرب دارند و احتمال اینکه آب شرب این منطقه دوباره دچار آلودگی نفتی شده باشد وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha