۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84826038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حال ۳ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری وخیم است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۷۱ بیمار بستری در بخش کرونا حال عمومی سه بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

علی احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است، اما افزایش تعداد بیماران و بستری سه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگرانی در خصوص شکل‌گیری فوتی جدید را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۲۲ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مبتلایان جدید ۱۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و هفت بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

احمدی با دعوت از مردم استان برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اثر واکسن بعد از ۶ ماه کاهش می‌یابد همین موضوع اهمیت تزریق نوبت یادآور را دوچندان کرده است لذا توصیه می‌شود تا مردم استان از این فرصت طلایی استفاده کرده و نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، افزود: علاوه‌ بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن، همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

به گزارش ایرنا، در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا شهرستان‌های شهرستان بروجن، شهرکرد و سامان در وضعیت نارنجی(پرخطر)، شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بن در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، اردل و خانمیرزا در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha