۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84826029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ مصوبه سفر رییس جمهوری به زنجان در حوزه راه و شهرسازی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان گفت: ۱۳ مصوبه از سفر رئیس‌جمهور به استان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است که برخی از آنها به‌طور کامل برعهده این دستگاه بوده و برخی دیگر با مشارکت سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بیات منش روز سه شنبه در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه ۴ مصوبه مربوط به راههای ملی از محل ردیف پروژه‌های ملی و برای راه‌های مواصلاتی به استان‌های همجوار است، اظهار داشت: مصوبه اول، محور زنجان – تکاب و زنجان – بیجار است که مقرر بود ۲۷ کیلومتر از این مسیر تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام برسد که حدود ۱۷ کیلومتر تمام شده و ۱۰ کیلومتر محور دندی نیز در حال آماده‌سازی برای آسفالت است.

وی، با بیان اینکه مصوبه دوم، تکمیل قطعات ۲، ۳ و ۴ باند دوم مسیر قیدار – کبودرآهنگ است، اضافه کرد: ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان زنجان است که مقرر بود ۷۲ کیلومتر تا پایان فصل کاری ۱۴۰۲ به اتمام برسد و مبالغی همراه با ماده ۵۶ مصوب شده بود که مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا همراه با اجرای پروژه، مبلغ نیز به این حساب واریز شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مصوبه سوم، تکمیل راه اصلی منجیل به سه‌راه طارم است، بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف استانی و ملی برای این پروژه مصوب شده بود که حدود ۴۴ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص یافت و پروژه در دست پیمانکار است.

وی با  اشاره به اینکه مصوبه چهارم، محور راه اصلی درام – کلور است، اضافه کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده بود در این میان آن قسمت که در حوزه استحفاظی استان زنجان مانده تا پایان فصل کاری امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۵ پروژه دیگر شامل احداث مراکز فرهنگی، کتابخانه عمومی، ساختمان اداری، فرهنگسرا و غیره است، گفت: این پروژه‌ها راکد بودند که همه آنها پیمان‌سپاری شده و پیمانکار آنها انتخاب شده و فعال هستند که امیدواریم اعتبارات مربوطه محقق شود تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای برای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود، اظهار داشت: مصوبه برای تامین زمین ۱۵ هزار  ۲۰۰ واحد بود که تا پایان سال جاری برای ۳۰ هزار واحد تامین زمین می‌شود.

بیات‌منش با اشاره به مصوبه تامین زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان خاطرنشان کرد: ۳۸ هکتار زمین شناسایی شده و صورتجلسه تخصیص زمین هم انجام شده اما ۲ اقدام از سوی اداره کل زندان‌های استان باید انجام شود که اول، تامین هزینه زمین و دوم، ارائه سایت‌پلان است.

وی با بیان اینکه آخرین مصوبه سفر ریاست‌جمهوری در حوزه راه و شهرسازی ساخت ۱۴ مدرسه به‌صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است،   خاطر نشان کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی ۷ باب مدرسه بود که به پیمان‌سپاری رفته و ظرف مدت ۲ سال احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha