همراهی شهرداری و سازمان‌های عمران اصفهان  برای رفاه معلولان ضروری است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری اصفهان، افزایش مشارکت شهرداری‌ها و سازمان‌های عمران شهرهای این استان به منظور افزایش رفاه معلولان بویژه در تردد و ایاب و ذهاب را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، صادق کرمی عصر سه شنبه در جلسه "مناسب‌سازی معابر" برای معلولان استان اصفهان افزود: از آنجا که بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی از سوی این نهادهای نامبرده اجرا می‌شود، برای بهبود مسیرها و گذرگاه‌های فعلی و احداث مسیرهای ویژه در ساختمان‌های جدید،هماهنگی و همفکری با سازمان بهزیستی اقدام شود. 

وی ادامه داد: خرید دستگاه خودروی وَن برای جابجایی و تردد شهری معلولان از جمله درخواست‌های این قشر است که باید سازمان‌های مختلف نظیر شهرداری‌ها، سازمان‌های عمران در شهرهای مختلف و تاکسیرانی برای تامین آن بکوشند. 

مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری اصفهان با بیان اینکه خرید دست کم ۱۵ دستگاه خودروی وَن رفع نیاز اولیه برای معلولان شهر اصفهان است و  تصریح کرد: مشارکت نهادها و سازمان‌های گوناگون برای تامین مالی آن ضروری است. 

کرمی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی در موضوع معلولان گفت: نیاز است که رسانه ها بخصوص صدا وسیما با مشارکت اداره کل بهزیستی، برنامه‌های بیشتری را به این مقوله اختصاص داد. 

وی افزود: در مدت اخیر سه دستورالعمل برای مناسب‌سازی معابر شهری به منظور رفاه معلولان به سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این بخش ابلاغ شده است. 

همچنین مدیرکل بهزیستی اصفهان در این جلسه خاطرنشان کرد: حمایت مالی از سوی سازمان‌های عمران شهری در شهرهایی مانند اصفهان، فولادشهر و مجلسی برای پیشبرد اهداف و بهسازی معابر از اهمیت بالایی برخوردار است. 

ولی الله نصر اصفهانی اضافه کرد: البته برخی موافقت‌های انجام گرفته با شهرداری هنوز در گیر و دار موافقت معاونت مالی و اداری این نهاد بوده و هنوز محقق نشده است. 

جلسه مناسب‌سازی معابر برای معلولان استان اصفهان عصر سه شنبه در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهاند برگزار شد. 

آمار معلولان استان اصفهان ۹۴ هزار و ۴۴ نفر است که از این تعداد ۵۹ هزار و ۵۰۱ نفر مرد و ۳۴ هزار و ۵۴۳ نفر زن هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha