۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۰:۳۲
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84825992
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به چهار هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر البرز هستند

کرج-ایرنا-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: سه هزار و ۸۷۰ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان البرز هستند و از این تعداد سه هزار و ۸۶۱ نفر آموزش های امداد و کمک های اولیه را گذرانده اند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر خلفی روز سه شنبه در بازدید نمایندگان آژانس های سازمان ملل متحد از خانه هلال روستای فرخ آبادزیبادشت فردیس افزود: جمعیت هلال احمر استان البرز دارای ۹۵ خانه هلال است که از این تعداد ۵۰ خانه هلال شهری و۴۵ خانه روستایی دارد.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۱۲ خانه هلال در استان البرز ایجاد شد در این خانه ها آموزش های همگانی به جهت پیشگیری از حوادث طبیعی و غیر مترقبه ارایه می شود و در بخش داوطلبی و حمایت های معیشتی و درمانی، خانه های هلال فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی افزود: اکنون در خانه های هلال به طور مستقیم در محله ها اقدام به عضو گیری صورت می گیرد.

خلفی گفت: در بخش جوانان و فعالیت بشردوستانه اقدامات خوبی در خانه های هلال استان البرز انجام شده به ویژه در سال اخیر خانه های هلال آموزش های خوبی را در حوزه جوانان و فعالیت بشردوستانه ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در مبحث ناظران بر سلامت و طرح های مختلفی که در حوزه واکسیناسیون و آموزش های همگانی در جلوگیری از کووید ۱۹ برای پیشگیری از ویروس کرونا در بعضی از محلات به درب منازل مراجعه و در بعضی از فضاهای عمومی اقدام به آموزش های لازم و رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی کردند.

خلفی افزود: یک داوطلب خدمات ارزشمندی به هلال احمر ارائه می دهد این اعضا در دوره های آموزش همگانی با توجه به نمرات و امتیازاتی که کسب می کنند در دوره های تخصصی به عنوان امدادگران ویژه در پایگاههای هلال احمر مشغول به خدمت می شوند.

وی با بیان اینکه حدود هفت هزار و ۱۰۰ خانه هلال در کشور وجود دارد و نمی توان برای همه آنها یک الگوی واحد تعریف کرد، گفت: هر خانه هلال با توجه به اقلیم جغرافیایی و مخاطرات محلی و نوع جمعیت باید یک الگو متفاوت برای کار کردن و پیشبرد جمعیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از غزه، فردیس دومین شهر متراکم به لحاظ تعداد جمعیت و مساحت دنیاست، گفت: این جمعیت فشرده به طور یقین با یک شعبه هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد نمی تواند خدمات خوبی ارائه دهد بنابراین وجود ۱۱ خانه هلال در روستاهای شهرستان به صورت مویرگی خدمات را در محل ارائه می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در خانه هلال البرز، ۳۰ تیم امدادی، ۳۲۴ دوره آموزشی و ۱۳ بانک امانات پزشکی تشکیل شد که در ایام کرونا اقدامات خوبی انجام دادند.

خلفی افزود: امیدوارم این بازدیدها منجر به تقویت خانه های هلال به عنوان یکی از ارکان و تشکیلات جمعیت هلال احمر شود.

خداداد کاشفی فرماندار فردیس هم گفت: هزینه هایی که برای ارائه خدمات در خانه های هلال انجام می شود از سوی خیرین تامین می شود و کمک بخش دولتی ناچیز است و پاسخگوی فعالیت های داوطلبان نیست و نیازمند حمایت و کمک مالی هستیم.

علی محمدی دهیار فرخ آبادزیبادشت شهرستان فردیس نیز گفت: کیفیت آموزش جمعیت هلال احمر در روستاها با نگاه محله محور است که بتواند اقداماتی را در جهت ماموریت و اهداف جمعیت هلال احمر را در روستاها پایدار کند.

محمدی گفت: دهیاری فرخ آبادزیبادشت با همکاری خانه هلال و خیرین روستا اقدام به شناسایی مناطق ناایمن و تهیه نقشه راهی برای این قضیه کرده است.

وی افزود: اقدام به تهیه نقشه محل های ایمن جهت اسکان های اضطراری در مواقع بحرانی از دیگر اقدامات بوده است ضمن اینکه این نقشه در اختیار اهالی روستا قرار گرفته است تا در مواقع بحرانی مردم در این مناطق اسکان یابند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha