۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84825913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گالوپ: اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌ها به پایین ترین سطح رسید

تهران-ایرنا- نظرسنجی جدید گالوپ نشان می دهد: اعتماد آمریکایی ها به روزنامه ها و تلویزیون این کشور به پایین ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: این نتایج نشان داد که فقط ۱۶ درصد رای دهندگان به «میزان زیاد» یا «نسبتا زیاد»  به روزنامه ها و اخبار آن اعتماد دارند.

این برای اولین بار از زمان آغاز ردیابی شرکت گالوپ از میزان اعتماد آمریکایی ها به روزنامه ها در سال ۱۹۷۳  است که این رقم به زیر ۲۰ درصد سقوط کرده است.

این وضعیت برای تلویزیون وخیم تر بود به طوری که تنها ۱۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گالوپ گفتند که تا حدی به اخبار تلویزیون اعتماد دارند.

میزان اعتماد آمریکایی ها به اخبار روزنامه ها و تلویزیون از سال گذشته تاکنون کاهش ۵ درصدی را داشته است.

گالوپ از سال ۱۹۷۳ شروع به ردیابی میزان اعتماد آمریکایی به روزنامه ها کرد و تنها یک بار آن هم در سال ۱۹۷۹ اعتماد بی سابقه اکثریت به روزنامه ها را به ثبت رساند. سپس در سال ۱۹۹۳ شروع به ردیابی میزان اعتماد آمریکایی ها به اخبار تلویزیون کرد و از زمان انجام نظرسنجی های این موسسه تاکنون هرگز اکثریتی را که به اخبار تلویزیون اعتماد داشته باشند ثبت نکرده است.

سطح اعتماد به رسانه های همچنین بنابر گرایشات حزبی متفاوت بوده است. دموکرات اعتماد کمی به رسانه ها دارد ولی با این حال میزان اعتماد آنها به رسانه ها بیشتر از جمهوریخواهان و افراد مستقل و بدون وابستگی حزبی است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۵ درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه، اعتماد زیادی یا کاملاً زیادی به روزنامه ها دارند. در مقابل میزان اعتماد به روزنامه ها در بین افراد مستقل ۱۲ درصد است.  ۳۵ درصد دموکرات ها نیز به روزنامه ها کاملا اعتماد دارند.

اعتماد دموکرات ها به روزنامه ها در دوران دولت دونالد ترامپ افزایش یافت اما پس از تحلیف رئیس جمهور بایدن کاهش یافت.

اعتماد به اخبار تلویزیون نیز از الگوی مشابهی پیروزی می کند. ۶ درصد از جمهوریخواهان شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند اعتماد زیاد یا نسبتا زیادی به اخبار تلویزیون دارند. در مقابل تنها ۸ درصد افراد مستقل و ۲۰ درصد دموکرات ها همین نظر را داشتند.

این ارقام نشان دهنده کاهش قابل توجه سطح اعتماد در میان دموکرات ها و مستقل ها است، در حالی که این رقم برای جمهوری خواهان تغییر اساسی نکرده است.

این نظرسنجی در فاصله زمانی یکم تا ۲۰ ژوئن (۳۰-۱۱ خرداد)  و از طریق مصاحبه با ۱۰۱۵ نفر از بزرگسالان در سراسر این کشور و با ضریب خطای مثبت و منفی ۴ درصد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha