۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84825874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات روس: جنایات جنگی کی‌یف نیاز به بررسی دارد نه روسیه

تهران – ایرنا – سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به درخواست دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین برای برگزاری دادگاهی ویژه علیه روسیه، گفت که این جنایات جنگی کی یف است که نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات ارشد روس افزود: متاسفانه بیانیه های مشابه بسیاری شنیده ایم و رژیم کی یف آن را منعکس کرده است.

وی ضمن بی اساس خواندن اتهامات مطرح شده علیه مسکو تاکید کرد که یک کارزار آشکار فشار و تحریف واقعیت علیه روسیه به راه افتاده است.

ورشینین به اطلاعاتی استناد کرد مبنی بر اینکه روسیه و نیروهای متحد این کشور از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بیش از ۶۰ هزار مین و مواد انفجاری به جا مانده از اوکراینی ها را پاکسازی کرده اند.

دیپلمات مزبور گفت: غیرنظامیان در درجه اول از چنین مین ها و وسایل خطرناکی رنج می برند و باید با این مساله با شدت برخورد شود. حملاتی از جمله گلوله باران بی هدف تاسیسات غیرنظامی در دونباس باید مورد مجازات قرار گیرد.

وی خواستار تحقیق در مورد جنایات حکومت کی یف شد که به گفته او، تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده است.

مقام روس در نهایت تصریح کرد: بسیاری از شرکای غربی ترجیح می دهند چشم خود را به روی این واقعیات ببندند و به دیدگاه خود از وقایع که با واقعیت در تضاد است، پایبند باشند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha