صیامی: رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا برای صدور روادید قول مساعد داده بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: رئیس کنفدراسیون آسیا برای صدور روادید آمریکا (میزبان مسابقات جهانی) قول مساعد داده بود؛ اما میزبان در این زمینه همکاری نکرد.

هاشم صیامی در گفت‌وگو با ایرنا درباره عدم صدور روادید برای مهدی پیرجهان و احسان حدادی به جهت حضور در مسابقات جهانی آمریکا، اظهار داشت: تمامی کارهای اعزام را انجام دادیم. حتی از دهلان الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا درخواست کردیم تا در این زمینه کمک کند. وی به ما قول مساعد داد؛ اما آمریکا در این زمینه همکاری نکرد و ویزا صادر نشد.

وی افزود: از یک ماه قبل برای انجام کارهای ویزا به ارمنستان رفتیم و مانند سایر فدراسیون‌ها ویزایی برای ما نیامد و در نهایت شکایت خود را به فدراسیون جهانی در خصوص عدم دادن ویزا به ورزشکاران اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه ۱۶ ورزشکار را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌کنیم، گفت: چهار دختر و ۱۲ پسر راهی این رقابت‌ها خواهند شد. در واقع تیم خوبی را به این مسابقات می‌فرستیم. همچنین دوومیدانی‌کاران در مهر ماه به مسابقات نوجوانان آسیا کویت اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست لیگ دوومیدانی را برگزار کردیم و کمیته فنی تصمیم گرفت تا مرحله دوم و سوم مسابقات لیگ را پس از بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار کند تا دوومیدانی‌کاران آسیب نبینند.

صیامی یادآور شد: باشگاه‌های خوبی در لیگ دوومیدانی حضور دارند. باشگاه گل گهر سیرجان بسیار توانمند و از لحظ مالی و مدیریتی شرایط خاصی دارد. این باشگاه حتی آکادمی دوومیدانی را در کرمان و استان‌های همجوار دارد و اگر استعدادهای خوبی در این استان‌ها حضور داشته باشند، می‌توانند زیر نظر مربیان بزرگ این باشگاه تمرین کنند. در واقع باشگاه‌داری گل گهر از دوومیدانی اتفاق خوبی است و باید از مدیر آن تشکر کنم.

وی اضافه کرد: در کنار گل گهر، باشگاه‌هایی چون ذوب آهن، پلیمر خلیج فارس، نفت تهران، چادر ملو و غیره به حمایت از دوومیدانی می‌پردازند و در این زمینه دیگر مشکلی نداریم. این باشگاه‌ها کیفی و به‌نام هستند. در بحث امتیازات و رکوردها نیز می‌توانیم با کمک این باشگاه‌ها به شرایط ایده‌آل برسیم.  

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه رده‌های پایه را راه اندازی کردیم، گفت: حضور پررنگ باشگاه‌های مطرح در لیگ و سرمایه‌گذاری آنها در رده‌های پایه نویدبخش روزهای خوب برای دوومیدانی ایران است. سال دوم است که لیگ رده پایه را راه‌اندازی کردیم. خوشبختانه امسال باشگاه‌هایی که در رده بزرگسالان تیم‌داری کردند، در رده پایه هم حمایت خود را نشان دادند و دستمزدها بهبود یافته و در این رده رکوردهای خوبی ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha