۵۸ طرح شهرستان شهرکرد در ردیف مصوبات سفر رییس‌جمهور قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرکرد گفت: ۵۸ طرح اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی این شهرستان با تصویب ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار در ردیف مصوبات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی ارژنگ روز سه‌شنبه در نشست در محل خانه مطبوعات استان افزود: تکمیل مرکز فرهنگی در جوار گلزار شهدای شهرکرد با تصویب ۱۲ میلیارد تومان، تکمیل پارک بانوان با پنج میلیارد تومان، تکمیل مرکز آموزشی، تکمیل پست برق، تکمیل محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به بازفت با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان و تکمیل باند دوم شهرکرد به سامان به تیران از جمله طرح‌های مصوب در سفر استانی رییس‌جمهور برای شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای جاده دسترسی به شهدای گمنام، مسکن محرومین، تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات، تکمیل و خرید تجهیزات امدادی، تعمیر و تجهیز زندان شهرکرد و برخی طرح‌های ورزشی و آموزشی از دیگر طرح‌های مصوب برای شهرستان شهرکرد در سفر رییس‌جمهور است.

فرماندار شهرکرد ساماندهی شهرک منظریه را از دیگر برنامه‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: وزیر کشور نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان شهرکرد بود که در جریان بازدید از شهرک منظریه مقرر شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار داده شود تا زیرساخت‌های شهری نظیر جوی و جدول و سایر خدمات شهری در این شهرک ایجاد شود.

ارژنگ ادامه داد: وزیر کشور همچنین از روستای مرغملک بخش لاران نیز دیدار کرد و مقرر شد تا از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکل مردم روستا برای ساخت و ساز با توجه به موقوفه بودن روستا استفاده شود و برای مشکل آب شرب روستا نیز طرح انتقال آب اجرا شود.

احداث بیش از ۳ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن

وی در ادامه به چگونگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۴۲ هزار و ۳۸۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر تایید نهایی شدند که در حال حاضر سه هزار و ۱۳۴ واحد مسکن در شهرک منظریه در حال احداث بوده که از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار شده است.

فرماندار شهرکرد در ادامه اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح را از مهمترین مطالبات مردم شهر شهرکرد عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین این تقاطع‌ها، طرح روگذر و زیرگذر در میدان معلم شهرکرد است که طرح آن تهیه و مصوب شده و مقرر شد تا قرارگاه خاتم‌الانبیا این طرح را اجرا کند اما تاکنون معطل مانده است.

ارژنگ تکمیل کمربندی جنوب شهر را از دیگر طرح‌های مهم شهرکرد عنوان کرد و افزود: برای تملک زمین با مالکان شهر کیان مذاکراتی انجام شده اما چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد از ظرفیت‌های قانونی تملک استفاده می‌شود هرچند انتظار می‌رود شهرداری در این خصوص تحرک بیشتری داشته باشد.

وی در خصوص انتخاب شهردار شهرکرد نیز گفت: اگر چه در انتخاب شهردار در هیات تطبیق اعتراض کردیم و فرمانداری اعلام کرد که شهردار منتخب شورای شهر شرایط احراز را ندارد اما موضوع با امضای نائب رییس به وزارت کشور ارسال شد با این وجود همچنان منتظر حکم قانون در این خصوص هستیم.

ارژنگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای مجتمع فناوران شماره ۲ شهرکرد زمانبر و طولانی شده است، خاطرنشان کرد: با تغییر کاربری اراضی موافقت اولیه شده است اما همچنان ایراداتی وجود دارد.

فرماندار شهرکرد، تامین آب پایدار برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت را از دیگر برنامه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح بن بروجن این نیاز را برطرف می‌کند.

ارژنگ خاطرنشان کرد: همچنین احیای دشت شهرکرد نیز در دستور کار آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌ها در خصوص پخت نان در شهرستان شهرکرد، تصریح کرد: ۳۳۰ واحد نانوایی در شهرستان فعال است که به طور مستمر بر آن نظارت می‌شود و تاکنون ۱۹ واحد نانوایی پلمب شده و انتظار می‌رود اتحادیه نانوایان نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha