۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84825509
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: زندگینامه شهدای طلبه خراسان‌شمالی تدوین شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: آثار و زندگینامه شهدای طلبه که سرشار از آموزه های اخلاقی است باید در قالب کتاب تدوین و برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در دوازدهمین گردهمایی مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نهادها و نیروهای مسلح خراسان شمالی، اظهارداشت: وصایا و دلنوشته های شهدای روحانی نشانگر ارزش و اعتقادات آنها است که برای آشنایی نسل جوان باید این دست نوشته ها تدوین شود.

وی افزود: شهدای طلبه با خون خود در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، حقانیت مسیرشان را به اثبات رساندند ولی همواره مظلوم واقع شده اند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه روحانیت نقش ویژه ای در هویت نظام اسلامی ایفا کرده است، گفت:روحانیون ایثارگر الگوهای ماندگاری اند که وقتی امام خمینی(ره) به آنها تکلیف کرد از زندگی و دارایی هایشان گذشتند و در مسیر انقلاب اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان و بدخواهان تا پای جان ایستادگی کردند.

وی بیان داشت:  آشنا شدن جوانان با عمق و ابعاد شخصیت شهدای روحانی و نهادینه کردن آموزه‌های معنوی موجب می شود تا جوانان از هرگونه هجوم فرهنگی مصون بماند. 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه آمار دقیقی از شهدا، ایثارگران و جانبازان روحانی خراسان شمالی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید بانک اطلاعاتی دقیقی از شهدا، ایثارگران و جانبازان روحانی استان ایجاد و آثار فرهنگی فاخری نیز در خصوص زندگی این عزیران تهیه شود تا نسل جوان با زندگی آنها آشنا شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha