۳۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

گچساران_ایرنا_رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویر احمد گفت: ۳۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی، سرمایه گذاری و مسکن استان در قالب تسهیلات در سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۴ اختصاص یافت.

علی شهابی نصب روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی گچساران افزود: این میزان اعتبارات در قالب تسهیلات و منابع عمومی در دو تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه تصویب شده که به این استان اختصاص یافت. 

وی با اشاره به اینکه ۶۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه در کشور برای اشتغالزایی اختصاص داده شد گفت: سهم این استان از این میزان تسهیلات ۱۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است. 

شهابی نسب تصریح کرد: همچنین از ظرفیت تبصره ۱۸، ۲۲ هزارمیلیارد ریال  برای مسکن و سرمایه گذاری در قالب تسهیلات به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

وی ادامه داد:  ۹هزارو۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مسکن  و ۱۲ هزارو و ۴۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری از میزان اعتبارات تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد.

شهابی نسب اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به طرح های عمرانی گچساران در سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته در حالی که این میزان در گچساران ۵۸ درصد می باشد. 

شهابی نسب افزود: اعتبارات گچساران نسبت به شهرستان های دیگر استان ۲ برابر  افزایش داشته که این میزان به دلیل اعتبارات نفت بوده است. 

وی اظهار داشت: ۲ هزارو ۷۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت.. برای تکمیل و اجرای طرح های عمرانی گچساران در  سال مالی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

۳۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت


وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲ هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال برای طرح های ملی شهرستان گچساران در نظر گرفته شد.

شهابی نسب طرح تامین آب امامزاده جعفر، تونل دیل، آبرسانی به شهر گچساران، جاده گچساران_گناوه، جاده گچساران_بابامیدان، اب و فاضلاب و دانشکده نفت گچساران را از طرح های ملی مهم در دست اجرا در این شهرستان اعلام کرد.

وی بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از پنج استان کمتر توسعه یافته در کشور است گفت: این استان با بیش از یک درصد جمعیت کشور  امسال توانست ۲ و نیم درصد اعتبارات کشور را به‌خود اختصاص دهد.
شهابی نسب ادامه داد:  به دلیل کم کاری برخی مدیران نباید طرح های عمرانی تعطیل شود و در صورتی که دستگاه اجرایی در مرحله ای  ضعیف بوده می توان طرح و  اعتبار آن را به دستگاه دیگر داد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور یکی از رویکرد و سیاست دولت است گفت: امید است با جذب اعتبارات اشتغالزایی تا پایان سال  ۱۴۰۲_۱۴۰۱ رشد اقتصادی استان  ۹ درصد افزایش یابد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بسیاری از زیر ساخت‌ها رفاهی در این استان تاکنون فراهم شده و در زمینه اسفالت راه روستایی در شهرستان گچساران مشکلی وجود ندارد. 
شهابی نسب بیان کرد: دشت امام زاده جعفر و تنگ انگشترک طرح های اقتصادی مهم در گچساران است. 
وی ادامه داد: متولیان امر باید مردم را به سمت تسهیلات اشتغالزایی هدایت و سعی شود در زمینه طرح های اشتغالزایی روستاها اولویت قرار گیرند.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع  فرهنگی هنری و مصلی شهر دوگنبدان  یکی از طرح های مهم فرهنگی در گچساران است که باید از بودجه های فرهنگی اعتباری برای آن لحاظ شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سال مالی ۱۴۰۰ تمدید شده باید مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات بیش از پیش تلاش کنند. 

شهابی نسب گفت: از محل اعتبارات محرومیت زدایی در سفر رییس جمهور اعتبارات چشمگیری به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha