۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 84825462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش یک و نیم برابری بدهی شرکت‌های انرژی در اروپا

تهران- ایرنا- گزارش‌ها نشان می‌دهد در پی کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا و افزایش چشمگیر قیمت انرژی، بدهی شرکت‌های اروپایی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، بدهی شرکت های انرژی و آب و برق اروپایی برای جبران افزایش قیمت نفت و گاز افزایش یافته است.

به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، بدهی کلی شرکت‌های اروپایی از زمان آغاز همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۱.۷ تریلیون یورو (۱.۷ تریلیون دلار) رسیده‌است.

در اوایل ماه جاری، "یونیپر" یکی از بزرگترین شرکت های تامین انرژی آلمان با اشاره به فشار مالی شدید ناشی از کاهش صادرات گاز روسیه، درخواست کمک دولتی کرده‌است. براساس گزارش‌ها این شرکت برای جبران کاهش عرضه گاز روسیه به ۹ میلیارد یورو کمک مالی نیاز دارد تا بتواند سرپا بماند.

براساس گزارش این خبرگزاری، شرکت‌های برق اتحادیه اروپا در ۶ ماهه اول سال‌جاری ۴۵ میلیارد یورو اوراق قرضه و ۷۲ میلیارد یورو وام گرفته‌اند.

بحران انرژی منجر به افزایش هشت برابری قیمت گاز طبیعی اروپا در ۱۸ ماه گذشته شده و بهای نفت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد گران‌تر شده است. این امر به نوبه خود منجر به افزایش هزینه‌های خانوار و بالارفتن نرخ تورم در سراسر اتحادیه اروپا شده که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha