اعتماد و اعتبار آفرینی بالاترین کمک به تولید و تجارت است

زنجان - ایرنا - سرپرست مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: تاکید بر اجرای استانداردها و مقررات می‌تواند اعتبارآفرینی کند چرا که کیفیت را ارتقا می دهد و هیچ چیزی بالاتر و بیشتر از اعتماد، به تولید، صادرات، تجارت و رشد کمک نمی کند که این موارد مهمترین رسالت سازمان ملی استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود هاشمی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران استاندارد استان زنجان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام و مسوولان مبنی بر اینکه ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و هنوز دولت اسلامی محقق نشده است، افزود: امیدواریم دولت سیزدهم زمینه ساز شکل گیری دولت اسلامی باشد.

وی بابیان اینکه اگر بتوانیم استانداردها را مبتنی بر شایستگی های فنی، اخلاقی و رفتاری حاکم کنیم، دولت اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: هر جا ضعفی داریم شاخص ها و استانداردها  رعایت نشده چرا که این مهم در همه شئون زندگی مدنظر است.

هاشمی تصریح کرد: بخشی از علل تاخیر در شکل گیری دولت اسلامی، به عملکردهای ما بر می گردد چراکه اگر کارگزار انقلابی باشد و فرآیند انقلابی نباشد، کارکرد انقلابی هم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر توجه به توانمندهای جوانان افزود: در این بیانیه به استفاده از ظرفیت جوانان تاکید شده است تا در امور به درستی و انقلابی پیش برود.

هاشمی یادآور شد: اجرای مقررات و استانداردهای رفتاری وقتی کنار هم قرار بگیرند، زمینه ساز تعالی می شوند و زمانیکه صحبت از استاندارد می شود، کیفیت، سلامت و رضایت عمومی در شئون زندگی مردم و تحقق انتظارات آنها را در بر می‌گیرد.

وی به رضایتمندی مردم از خدمات سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: وقتی صحبت از رشد، توسعه و پیشرفت تجارت می شود این امر ناظر بر عملکرد استانداردهای ملی و بین المللی و مبتنی بر فرآیندها و استانداردها است.

سرپرست مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: عملکرد سازمان ملی استاندارد باید تضمین کننده کیفیت و سلامت کالا و خدمات در جامعه باشد و تمام تکالیفی که بر عهده این سازمان واگذار شده  است، آنها را محقق خواهد کرد. 

هاشمی بر لزوم ارتقای و جهش فعالیت های اداره استاندارد زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: مدیریت این استان در دست اساتید دانشگاهی است و این دانشگاهیان از تجارب و خرد لازم برخوردار هستند و به تعالی استان کمک می‌کنند تا این مهم رخ دهد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم مرتضی واحدی پور به عنوان مدیرکل جدید استاندارد زنجان معرفی و از خدمات داریوش اشکانی پور مدیر قبلی این اداره قدردانی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha