ادامه اعتراض‌ها در سریلانکا؛ تظاهرات دانشجویان در روز انتخابات پارلمان

تهران- ایرنا - دانشجویان سریلانکایی و گروه‌های دیگر قرار است امروز (سه‌شنبه) درحالی که پارلمان کشور قرار است نامزدهای امتخابات ریاست جمهوری را نهایی کند علیه «رانیل ویکرمسینگ» اعتراضات خیابانی برگزار کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» «رانیل ویکرمسینگ»  نخست وزیر سابق سریلانکا که ۶ دوره در این سمت بوده و پس از فرار «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهوری سابق که در پی اعتراضات مردمی به سنگاپور گریخت و استعفا کرد، به عنوان رئیس جمهوری موقت از سوی پارلمان منصوب شد تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، مورد اعتراض مردم قرار گرفت.

دانشجویان و دیگر گروه‌های معترض که خواهان استعفای ویکرمسینگ نیز هستند، قرار است امروز علیه وی اعتراضاتی برگزار کنند. این درحالی است که پارلمان سریلانگا امروز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را نهایی می‌کند و رئیس  جمهوری که انتخابات شود تا پایان سال ۲۰۲۴ به جای راجاپاکسا وظایف ریاست جمهوری را انجام خواهد داد.  

با ضربه شدیدی که اقتصاد سریلانکا طی دوران همه‌گیری کرونا متحمل شد و قطع مالیات از سوی دولت  «گوتابایا راجاپاکسا»، سریلانکا در میانه بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال این کشور از انگلیس در سال ۱۹۴۸ و  طی ۷۰ سال گذشته است.

بدین ترتیب نرخ تورم ۵۰ درصدی در کنار کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت صدها هزار نفر معترض را از ماه‌ها پیش به خیابان‌های این کشور کشانده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha