یکهزار و ۲۰۰ مددجوی خراسان‌شمالی از خدمات مهارت‌آموزی بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۲۰۰ نفر مددجوی استان از ابتدای امسال تاکنون از خدمات مهارت آموزی و توانمندسازی بهره‌مند شدند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال آموزش مهارت آموزی سه هزار و ۸۷۲ مددجوی کمیته امداد در خراسان شمالی هدفگذاری شده است که تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر این مهارت ها را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: آموزش مددجویان بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاه های اجرایی از جمله فنی و حرفه ای انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: در این راستا کارگاه های آموزشی، پرورش دام سبک و سنگین، خیاطی، کشاورزی، صنایع دستی و فرش به صورت مداوم برای مددجویان برگزار می شود و هر دوره از ۶ تا ۴۰۰ ساعت با توجه به نوع حرفه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این کارگاه ها با هدف اشتغال مددجویان و به صورت رایگان برگزار می شود و تاکنون استقبال خوبی از شرکت در کلاس های مهارت آموزشی شده است.

هدفگذاری ۴۹۰ میلیارد تومان وام اشتغال 

الهی راد با اشاره به اینکه امسال ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان خراسان شمالی هدفگذاری شده است، گفت: این میزان اعتبار برای ۹ هزار و ۴۳ طرح پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بهار امسال ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۴ طرح پرداخت شد که این تسهیلات شامل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل هم افزایی صندوق، یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و مابقی نیز توسط بانک ها پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: سقف تسهیلات اشتغالزایی ۱۰۰میلیون تومان و در قالب قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله است و بر اساس اهمیت و گستردگی طرح ها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین طرح های اشتغال مددجویان خراسان شمالی در حوزه دامپروری، کشاورزی و فرش است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha