۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۳:۱۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84825130
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: مایکروسافت به دستور پنتاگون کنترل فضای اطلاعاتی و دیجیتالی اوکراین را در دست گرفت

تهران- ایرنا- اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شرکت مایکروسافت به دستور پنتاگون و سرویس‌های ویژه آمریکا کنترل فضای اطلاعاتی و زیرساخت‌های دیجیتال اوکراین را به دست گرفته است.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، سیرومولوتوف معاون وزیر خارجه روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که شرکت مایکروسافت هر اقدامی برای  کنترل کامل زیرساخت اطلاعات اوکراین و سلب هرگونه «حاکمیت دیجیتالی» را انجام می دهد.

به گفته وی، بخش آنالیز تهدیدات پیشرفته مایکروسافت به مقامات اوکراینی قول محافظت در برابر حملات سایبری هدفمند داده است و آنها را متقاعد کرده که به آنان دسترسی از راه دور به شبکه‌های خود بدهند.

دیپلمات روس در ادامه خاطر نشان کرد: هدف مایکروسافت این است که تلاش خود را به حامیان آمریکایی نشان دهد تا بتواند سهم خود از بودجه ۱۵ میلیارد دلاری که در پنتاگون برای جنگ های سایبری در نظر گرفته را دریافت کند.

شرکت مایکروسافت آمریکا تا کنون در گزارشات مختلف بارها مدعی شده است که روسیه در طول جنگ، صدها عملیات سایبری از جمله حملات مخرب را علیه اوکراین انجام داده است.

به ادعای مایکروسافت، ۴۰ درصد از حملات مخرب روسیه زیرساخت های حیاتی اوکراین را نشانه گرفته است که می تواند اثرات منفی بر دولت، ارتش، اقتصاد و مردم داشته باشد.

به رغم گزارشات مایکروسافت، روسیه هرگونه دخالت در این حادثه ها را رد کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha