۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84825120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: به اروپا برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه کمک می‌کنیم

نیویورک- ایرنا- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به اروپا برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه کمک می کند.

کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در تداوم ادعاهای مقامات آمریکایی ادامه داد: روسیه مسوول بحران در بازار جهانی انرژی است. اقدام روسیه در کاهش صادرات گاز به اروپا یک گام قابل پیش بینی است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه قیمت نفت حدود ۳۴ روز است که به طور مداوم در حال کاهش است، مدعی شد: استفاده روسیه از نفت و گاز به عنوان سلاح بر بازار انرژی فشار وارد کرده و این امر منجر به نرخ بالای تورم شده است.

وی ادامه داد: ما از اعلام عربستان سعودی مبنی بر افزایش تولید نفت اطلاع پیدا کرده ایم. ما از تصمیم اوپک  پلاس برای افزایش ۵۰ درصدی تولید نفت که برای ماه های جولای و آگوست برنامه ریزی شده بود استقبال می کنیم.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اطمینان یافته است  که روسیه و چین تلاشی برای پر کردن خلاء در خاورمیانه انجام ندهند. بایدن بر اهمیت عدم واردات نفت روسیه تاکید کرده است و ما همچنان بر این امر تاکید خواهیم کرد و انتظار داریم که تولید نفت اوپک پلاس به زودی افزایش یابد.

آمریکا و عربستان سعودی پس از دیدار روز جمعه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مجموعه‌ای از توافقات دوجانبه را اعلام کردند که به موضوعات مختلف از جمله خروج نیروهای حافظ صلح از یک جزیره راهبردی در سواحل عربستان و مصر و همکاری در زمینه فناوری تلفن همراه اشاره می‌کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از رویترز، در بیانیه‌ای که پس از مذاکرات بایدن با مقامات ارشد سعودی از جمله محمد بن سلمان منتشر شد، آمریکا از افزایش تولید سریع نفت از سوی اوپک پلاس استقبال کرد. 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در جده عربستان سعودی در اظهاراتی که انتظارات از سفر جو بایدن به عربستان را کاهش داد، گفت که  ایالات متحده انتظار ندارد عربستان سعودی فوری تولید نفت خود را افزایش دهد و  منتظر نتیجه نشست بعدی اوپک پلاس در سوم ماه اوت است.

سالیوان گفت: فکر نمی‌کنم باید منتظر بیانیه خاصی در عربستان به صورت دوجانبه باشیم، زیرا معتقدیم که هرگونه اقدام بیشتر برای اطمینان از وجود منابع کافی انرژی برای محافظت از سلامت اقتصاد جهانی، در قالب اوپک پلاس انجام خواهد شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha