۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84825081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تماس تلفنی زلنسکی با بولسونارو / اوکراین و برزیل درباره صادرات غلات گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که با ژایر بولسونارو همتای برزیلی خود در مورد از سرگیری صادرات غلات کی یف گفت‌ وگو کرده است.

به گزارش ایرنا، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب در پیام توییتری نوشت: گفت و گوی تلفنی با بولسنارو رئیس جمهور برزیل برقرار شد، همتای برزیلی در این گفت و گو از اوضاع جبهه مطلع شد و در مورد اهمیت از سرگیری صادرات غلات اوکراین برای جلوگیری از بحران جهانی غذایی که توسط روسیه تحریک شده است، گفت و گو صورت گرفت.

پیش از برقراری این تماس بولسونارو اعلام کرده بود که محتوای گفت و گوی آنها با زلنسکی یک راز دولتی خواهد بود.

به گزارش نشریه برزیلی آنتاگونیستا، بولسونارو گفت: نمی‌دانم او می‌خواهد به من چه بگوید. من قصد دارم آنچه را که فکر می‌کنم به او بگویم... نمی‌توان گفت این یک راز دولتی است.

هفته گذشته بولسونارو با اشاره به تسلیم شدن آرژانتین در درگیری با انگلیس بر سر جزایر فالکلند، اعلام کرد که می‌داند چگونه بحران‌های اوکراین را حل کند و قرار است با زلنسکی درباره این مورد صحبت کند.

کی‌یف از زمان آغاز جنگ مسکو را متهم به سرقت غلات از اراضی تحت تصرف نیروهای روسیه در اوکراین کرده اما کاخ کرملین بارها این مساله را تکذیب کرده است.

براساس برآوردهای کارشناسی، جنگ اوکراین، صادرات حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن گندم این کشور را با مشکل مواجه کرده است.  

در آغاز سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۶ میلیون نفر در سراسر جهان با گرسنگی حاد مواجه بودند، اما انتظار می‌رود در صورت ادامه درگیری در اوکراین، ۴۷ میلیون تن به این افراد بویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا افزوده شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha