هفته سینمای ایران در بغداد برگزار می‌شود/ سنگ بنای فیلمی مشترک درباره داعش

بغداد- ایرنا- وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد از همکاری های فرهنگی چشمگیر بین دو کشور در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، «حسن ناظم» وزیر فرهنگ و گردشگری عراق روز دوشنبه در دفتر رسمی خود میزبان «محمد کاظم آل صادق»، سفیر، «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه آنان شد.

بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ عراق، در این دیدار پیرامون همکاری در عرصه های مختلف فرهنگی گفت وگو و به یادداشت تفاهم های امضا شده بین ایران و عراق در سفر اخیر هیأت عراقی به تهران پرداخته شد.

هفته سینمای ایران در بغداد برگزار می‌شود/ سنگ بنای فیلمی مشترک درباره داعش

وزیر فرهنگ عراق در این دیدار گفت که سفر اخیر هیأت عراقی به تهران تشریفاتی نبود و در آن بر برنامه های متعددی توافق شد که بزودی نتیجه خواهد داد؛ از جمله، برگزاری هفته فیلم سینمایی ایران که با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه  (در بغداد) برگزار خواهد شد و انعکاس خوبی در جهان خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید: همکاری فرهنگی عراق با ایران، تنها به عرصه سینمایی محدود نیست و به حوزه های گردشگری دینی، آثار باستانی، ادبیات، تبادل تجربیات در زمینه های مختلف فرهنگی و تحول بخشی به همکاری در مرمت و نگهداری آثار و نسخه های خطی نیز امتداد می یابد.

در این بیانیه تصریح شد: ما با طرف ایرانی ارائه تسهیلات گردشگری دینی را با نزدیک شدن زیارت اربعین بررسی می کنیم.

این بیانیه به قصد وزارت فرهنگ عراق برای ساخت فیلم سینمایی مشترکی اشاره کرد که قرار است «ثبت و مستند کننده مرحله مقابله با داعش در عراق به دور از تحریف های تاریخی باشد» تحریف هایی که به نوشته بیانیه وزارت فرهنگ عراق، در سایر فیلم های سینمایی درباره این حوادث وجود دارد.

بنابر این بیانیه، «بزودی و در خلال برگزاری قریب الوقوع هفته فیلم سینمایی ایران در بغداد، سنگ بنای این پروژه (فیلم سینمایی مشترک درباره مبارزه با داعش) نیز گذاشته خواهد شد».

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در این دیدار ضمن تاکید بر روابط تاریخی و فرهنگی عمیق و مشترک بین ایران و عراق تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه و بالایی برای همکاری با جمهوری عراق در همه عرصه ها دارد و از تلاش هیات عراقی در سفر به ایران و کوشش ها برای امضای یادداشت تفاهم های همکاری فرهنگی بین دو کشور تقدیر کرد.

هفته سینمای ایران در عراق قرار است از ۲۳ تا ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ (اول تا چهارم مردادماه ۱۴۰۱) در محل المسرح الوطنی (مرکز تئاتر ملی عراق) با عنوان «من بغداد؛ هنا طهران» (از بغداد، اینجا تهران) برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha