۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84825020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غدیر نقطه عطف در موضوع امامت و ولایت است

شهرری- ایرنا- مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س) در یادداشتی به مناسبت عید غدیر با بیان اینکه غدیر نقطه عطفی در امامت و ولایت است، گفت: خداوند در واقعه غدیر به پیامبر بزرگ اسلام(ص) دستور جانشینی حضرت «علی (ع)» را بر امت مسلمین داد و درستی امر رسالت را منوط به ابلاغ ولایت مولای متقیان به همه مسلمانان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سعید غضنفری روز دوشنبه به مناسبت عید بزرگ غدیر خم اظهار داشت: همین عظمت و بزرگی است که عید سعید غدیر را عیدالله الاکبر و عید آل محمد(ص) گفته‌اند؛ روزی که رسول خدا در عظمت آن فرمودند: روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است.

وی ادامه داد: واقعه غدیر خم سرفصل کتب تفسیر و حدیث و کلام و فقه و تاریخ اسلام و شیعه است و  زنده نگهداشتن این رویداد و بیان و تفسیر این واقعه یکی از وظایف خطیر جامعه امروز برای نسل آینده و جوانان فردا است.

به گفته غضنفری، بی توجهی به جایگاه غدیر در طول تاریخ درس‌های مهمی به ما می دهد، آسیب هایی که برای جلوگیری از تکرار آن نیاز به تبیین این آموزه‌ها به نسل جوان و یادآوری آن به مسئولان را مضاعف می‌کند.

وی افزود: با مروری به ماجرای غدیر خم می‌بینیم علاوه بر اینکه عده‌ای با امیرالمؤمنین(ع) بیعت نکردند، عده‌ای هم بودند که ابتدا به ظاهر بیعت کردند اما بیعت خود را شکستند. این منافقین همان‌هایی هستند که در طول تاریخ حضور داشتند و منفعت را به مصلحت ترجیح داده اند.

به گزارش ایرنا، غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی فرمودند و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان آنان حضور داشتند، با امام علی(ع) بیعت کردند.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha