۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84824798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تاثیر فقر بر شکاف علمی میان دانش‌آموزان در انگلیس

لندنن – ایرنا – نتایج تازه‌ترین مطالعات صورت گرفته در انگلیس از تاثیر فقر بر شکاف علمی پرده برداشته و نشان می‌دهد که دانش‌آموزان فقیر به لحاظ آموزشی به میزان قابل توجهی از همسالان خود عقب هستند.

به گزارش ایرنا، طبق یافته‌های موسسه سیاست آموزشی انگلیس (EPI) که در سال ۲۰۱۹، پیش از همه‌گیری کرونا صورت گرفت این شکاف در ولز بین ۲۲ تا ۲۳ ماه و در انگلیس حدود ۱۸ ماه است.

شکاف یاد شده از سال ۲۰۱۱ اندکی کاهش یافته بود، اما بر اساس مطالعه های صورت گرفته این پیشرفت "متوقف شده است". در ولز، بیشترین شکاف فقر بر اساس منطقه بین ۲۵ تا ۲۸ ماه و در انگلیس، حدود ۲۵ ماه، در منطقه بلکپول بود.

این درحالیست که دانش آموزانی که با فقر طولانی مدت و مداوم زندگی می کنند از همسالان خود در هر دو منطقه عقب ترند. در انگلستان، فاصله علمی برابر با حدود ۲۳ ماه یادگیری ، در حالی که در ولز ۲۹ ماه بود.

در طول یک دهه گذشته تقریباً هیچ بهبودی در این رابطه صورت نگرفته است. موسسه سیاست آموزشی انگلیس بر همین اساس توصیه کرده است که سیاستگذاران باید برای کاهش شکاف عملی به ویژه در ولز، جایی که اوضاع "به طور قابل توجهی بدتر" است اقدامات جدی‌تری کنند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که یک سازمان خیریه برای کودکان در انگلیس از عمق فقر در میان کودکان انگلیس پرده برداشت و اعلام کرد، نسبت کودکان فقیر در مناطق شمال شرقی انگلیس، از لندن پیشی گرفته و اکنون از هر ۵ کودک در این منطقه، ۲ کودک در فقر بزرگ می‌شوند.

سازمان خیریه "فقر کودک را پایان دهید" (End Child Poverty) در انگلیس در پی یک بررسی اعلام کرد یک دهه کاهش کیفیت زندگی، بر فقر کودکان در این کشور افزوده و وضعیت بدتری در راه است.

دولت انگلیس اعلام کرده است امسال یکهزار و ۲۰۰ پوند به خانوارهای فقیر کمک خواهد کرد اما این سازمان خیریه می‌گوید این اقدام، مسکنی موقت است و نمی‌تواند پاسخگوی بحران افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی‌ها باشد.

براساس گزارش نهادهای ناظر، فقر کودکان در منطقه ولز نیز از ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است. متوسط فقر کودکان در انگلیس، ۲۷ درصد است که این میزان در اسکاتلند، ۲۱ درصد و در ایرلند شمالی ۲۴ درصد اعلام شده است.

هم زمان یک بنیاد پژوهشی در انگلیس گزارش داده که خانوارهای این کشور با درآمد متوسط ​​به طرز تاسف باری نسبت به سایر کشورهای اروپایی فقیرتر هستند.

در گزارش منتشر شده از سوی بنیاد رزولوشن آمده است که اوضاع اقتصادی خانواده‌های انگلیسی حدود ۹۰۰۰ پوند بدتر از خانواده‌های ساکن در کشورهای مشابه از جمله فرانسه، آلمان و استرالیا است. این مطالعه نشان می دهد که فقیرترین خانوارها در انگلیس در وضعیت بدتری قرار دارند و درآمد آنها ۴۰ درصد کمتر از کشورهای یادشده است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha